Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nu fattar jag ingenting!!!

  • popik 14 april 2009

    Vad är detta? Jag lade in några recept och bilder från samma källa. Ett recept kom med bild, de andra saknade bild. Sen det receptet som var med bild så försvann bilden från receptet?
    Bilderna kommer från wikipedia där det uttryckligen står att upphovsrättsmakaren godkänner att använda bilder. Så vad har hänt??? Är det någon av godkännarna som sitter och skojar eller?:@:@

  • popik 14 april 2009

    Tydligen ingen som har något svar, men jag har sett att det inte står någon källa överhuvudtaget på nya recept, bilderna alltså. Så det kanske är lättare att få med bilderna om man inte uppger någon källa alls.

  • anluk 14 april 2009

    Jag som godkänner kan bara säga att jag tar aldrig bort någon bild själv utan sänder isåfall tillbaka det till den som lagt in receptet. Likaså ska ALLA bilder ha källa. Om du hittar några sådana som inte har källa så maila över de till Lilljeppe som är ansvarig för godkännandet av bilder.

  • Annras 14 april 2009

    Är receptet också från Wikipedia, popik? I annat fall får inte bilden finnas med, recept och bild ska ha samma källa, såvida du inte tagit bilden själv.

  • MalinJ 15 april 2009

    Skrivet av popik den 14 apr 2009

    Jag lade in några recept och bilder från samma källa.


    Enligt vad hon skriver så är det det.....

  • Annras 17 april 2009

    Jag har kollat popiks recept Kinesisk sötsur sås till stekt kyckling och anka, och enligt vad hon själv skriver är receptet ett gammalt tidningsrecept, medan bilden är från Wikipedia. Alltså inte samma källa.

  • popik 17 april 2009

    Ursäkta, här har jag kanske missat nåt, var står det att recept och bild måste ha samma källa?

  • daniely 17 april 2009

    Hej,

    Recept och bild behöver inte ha samma källa :)

    Popik, duttar du i rutan "Jag har godkännandet av upphovsrättsmannen (syns för alla)" när du lägger till receptet? Isf ska det synas utan problem.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • festmaten 20 april 2009

    Om MK hade kommit med klara direktiv till oss godkännare hade vi sluppit sådana här missuppfattningar!
    När inte ens vi som är godkännare får reda på vad som gäller, hur skall då alla 10 000 tals medlemmarna kunna veta det?(N)

    Lind & Co: Skriv ner alla regler i ETT kompendium, och maila över till alla godkännare. Nu får vi ett mail då, ett då. Blir ganska rörigt o svårt att få grepp om allt. Tack!

  • Lilljeppe 20 april 2009

    Finns det frågor som någon undrar över så är det bättre att ni kontaktar mig, antingen via meddelande här på matklubben.se eller via mail [email protected] så kan vi undvika ev. missförstånd som uppstår. Vilket det lätt blir när man ställer frågorna via trådar.

    Alla direktiv för godkännarna är sammanställda och utskickade till oss. Men det är lätt att något missats eller kommit in som nytt och inte uppdaterats av MIG. Det är dessutom så många riktlinjer att följa, så det är lika lätt för oss godkännare som för inläggarna att missa något direktiv som finns. Ingen är felfri, varken vi godkännare eller vi inläggare som finns på matklubben.se. Men som jag alltid säger, det finns inga fel någon skadas av och de går alltid att korrigera.

    Är det något ni undrar över, tveka inte, hör av er till mig.
    MVH
    Lilljeppe
    Huvudansvarig för godkännarna

  • Gnurf 20 april 2009

    Inte långt från mig finns en källa...härligt friskt klart norrländskt vatten....(Y)

  • Annras 20 april 2009

    Så skönt för dig, Gnurf ........ (Y)

  • jimboz 20 april 2009

    Man får väl använda vilken bild man vill så länge den inte är Copyright skyddad eller innehåller missvisande Info..Denna regel gäller överallt på nätet...Det skall i så fall finnas symboler eller något som säger att man inte får använda bilden i såfall ..Det mesta på nätet är gratis och är det inte det så framgår det av informationen under eller på bilden...Själv tycker jag det är kul att fota själv med min pissiga Mobilkamera.

    Om man nu lagar till ett Grisarsele så är det lite missvisande om man lägger upp en bild på Kycklingvingar :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.