Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Poäng?

  • Kattaya 11 februari 2012

    Det står om hur man får poäng här och där och hur många poäng olika saker är värda men jag har inte kunnat htta ett enda ställe där det står vad man ska ha dem till.
    Varför samlar vi poäng här?

  • jollo10 11 februari 2012

    Kolla tidigare trådar är du hemskt snäll!

    Där finns svaren!

  • boz1965 11 februari 2012

    Poängen är helt poänglös...

    http://www.matklubben.se/matprat/oevrigt_1/vettigt_svar_om_poaengen__4919.html

  • Kochang 11 februari 2012

    Det är nog lite som "reputaion" som en del forum har. Gör nån ett inlägg som man gillar kan man trycka på en knapp på det inlägget så får den som gjorde inlägget poäng (som ingen ser) men efter varje gång man fått 100 poäng får man en grön fyrkant eller nåt som syns när man postar.

    Den typen av grej funkar bra på till exempel en del gitarrfourm jag hänger på. Där vet jag helt säkert att svarar nån som har många fyrkanter på en fråga jag har, vet han vad han pratar om. DVS han har fått poäng av väldigt många för att han kommit med bra lösningar till folk. Där är det "ärliga" poäng och jag tycker det fyller ett bra syfte där.

    Det funkar mindre bra på te.x ett spelforum jag är på. Där samlas det poäng och ges taktist till varandra så man kan sticka ut" från mängden. Även kallat status. Eller låtsas-status som i det senare fallet.

  • Kattaya 11 februari 2012

    Tack så jättemycket för svaren!
    Jag är inte inne här så ofta, så jag har missat tidigare trådar, men jag har verkligen försökt leta själv flera gånger.
    Då bryr jag mig inte om den poänglösa poängen mer då:s

  • The_mama97mia 12 februari 2012

    Poängen är helt poänglösa
    men jag blir lite frågande när man blir medlem på en site o inte tar reda på vad som gäller?
    det står tydligt i regler o annat

    det är bara jag som blir lite frågande när den här grejen kommer upp jämt o ständigt

  • Kattaya 12 februari 2012

    Jaa du mama97mia...Jag kan bara svara för mig, men den enda anledningen till jag blev medlem här var att man inte kan läsa recepten annars, och jag som alla andra söker ju efter nya recept ibland.
    Jag har som sagt letat och letat till och ifrån, faktiskt ända sedan 2008 innan jag frågade. Jag är inte inne här så ofta och har väl därför missat alla dessa trådar under åren. Varenda en till och med.

    Ett bra sätt att slippa tjatet är ju att skriva att det finns/inte finns någon mening med poäng på samma ställe där det står hur man får dem, för det var där jag hade förväntat mig hitta svar. Eller varför inte ta bort dem om de inte har någon betydelse...

    Ett annat sätt att slippa den jobbiga frågan är ju att hoppa över att läsa/svara på alla trådar som handlar om poäng kanske?

  • boz1965 12 februari 2012

    @Kattaya: Eller också kan man söka på "poäng" i Matprat. ;)

  • mar81 6 mars 2012

    Instämmer. Vad ska man ha poängen till?????

  • elleave 6 mars 2012

    Läs tråden ;)

  • Cassiopeya 6 mars 2012

    Skrivet av elleave den 6 mar 2012

    Läs tråden ;)


    (Y)

  • chrisq 6 mars 2012

    (N)löjligt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.