Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Radera recept

  • 12 maj 2008

    Hej,

    Jag vill både radera mina recept som hamnat under "visa mina recept" . Jag är så jävla trött på OP som ska peka hela tiden på hur jag ska göra för att skriva ner recept på ett speciellt sätt. Även om det står klart och tydligt ingredienser och hur man ska göra. Jag orkar inte med såna Hitler-fasoner, trots allt är det så jag arbetar efter MINA recept, varför ska jag då krångla till det för någon annan?? och länken heter visa mina recept, då tänker jag inte krångla till det med special för någon annan heller - inte ens för OP.

    Detta har gjort att jag vill radera mitt konto + mina recept. Men det finns igen raderar knapp någonstans. Hoppas någon kan hjälpa mig svara på det så slipper jag komma hit fler ggr, nåja kanske snor jag några recept någon gång om det krisar.

  • SEAbjrpn 12 maj 2008

    Hej!
    Håller med dig vill ochså radera ibland när man skriver fel:@

  • nannes 12 maj 2008

    Hej!
    Det är ju synd att du upplever Maklubben så negativ, men vill du radera recepten och ditt konto kan du gå ner till "Kontakta oss" på denna sida.

    Jag undrar vad OP är?
    Vi som korrigerar recepten följer de instruktioner vi får från Matklubben, vi hittar inte på egna regler för att krångla till det för våra medlemmar. Matklubben vill att recepten skall se någorlunda liknande ut för att de skall vara lättlästa.

  • 12 maj 2008

    Men hur jävla krångligt är det att förstå nedanstående??? Är ju enklare än o skriva klipp bacon, hacka lök osv, behövs ju inte ens en separat lista till ingredienserna....det ser man tydligt ändå. Men nu gjorde jag det ändå eftersom jag fick en tillsägelse första ggn., sen när inte ens det gick så pallade jag inte mer och ville radera alla mina recept och sen hela min presentation, men det fanns ingen raderar-knapp någonstans utan måste ha OPs tillåtelse att "radera sig själv".... Klart man blir lack.

    Ingredienser
    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    2 röda paprikor
    1 pkt bacon
    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek
    sweet chili sås
    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil
    ostnachoschips



    Gör så här
    1 gul lök - hackas i bitar
    2 vitlöksklyftor - pressas
    2 röda paprikor - strimlas
    1 pkt bacon - klipps i bitar
    --------------------- fräs i en varm gryta

    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek efter smak-stark!
    sweet chili sås efter smak
    --------------------- häll i grytan och låt puttra i tio min

    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    --------------------- bryn i stekpanna och häv i grytan låt puttra i fem min

    Servera med matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil och ostnachoschips

  • 12 maj 2008

    Nu glömde jag skriva till att en raderarknapp brukar vara standard i varje forum man är på, i normala fall ahde jag kopierat föregående inlägg och gjort ändringa, men nu måste jag göra så här istället. Nu ska jag sluta gnälla o sluta svara o göra nåt vettigt.

  • enAnnan 12 maj 2008

    Det handlar inte om vad vi förstår eller inte.
    Det handlar om att recepten ska följa samma mall, precis som i en kokbok.

    Om du mailar Lind så är jag övertygad om att han kan plocka bort dig och ganska så snabbt med. Ingen tvingar dig att vara kvar och följa reglerna. Vill man inte behöver man inte.

    Men svära och kalla oss ordningspoliser verkar funka bra? Dessutom svarade inte du på nannes fråga om vad OP betyder.

    Hoppas att du hittar en sida som passar dig bättre om du inte gillar denna.

  • 12 maj 2008

    Jodå, redan hittat och jag provade att radera mig själv själv också plus recepten. montreals matforum - visserligen engelskt, recepten räknar den ut i kalorier/GI och pointsvärde. De flesta recept räknar den ut själv, men ibland får man läsa på vad tuben med ost innehåller o mata in det så kan den räkna. Måtten är både Am/eng/ och våra mått för cl, ml, l osv. Man har kontroll på sina egna sidor och egna recept och behöver inte få assistans av OP för minsta lilla grej man vill förändra.

    OP ansvarar för en hel tråd eller forum typ. Engelskans "Operator". Ganska vanligt förekommande namn på utländska forum som även börjar bli vanligt förekommande i svenska forum som ordningspolis. Nåja, nu vet jag hur det funkar o jag gillade det inte. ha det bäst. Hej då.

  • 12 maj 2008

    + att mina recept verkligen står för mina recept, så som jag följer och använder dom...briljant...

  • Okänd 12 maj 2008

    Det är på senare tid som recepten ska skrivas prydligt,varför inte tidigare.Jag bara undrar?
    Jättetrist att medlemmar försvinner.

  • zudette 12 maj 2008

    Heja alla receptfixare (vi måste hitta på nåt smart vi kan kalla er) som hjälper till att skapa en snygg och bra Matklubb!!! Keep up the good work!!!!!

  • marwis 12 maj 2008

    Jag tycker för min del att det är jättebra att recepten följer en viss mall. :DDet är lättare att följa och minskar risken att missa ngt. Att skriva in recepten efter mallen lär man ju sig ganska snabbt:) Ni som godkänner recepten vill jag bara tacka för ett strålande jobb. (Y)

  • Queenie 12 maj 2008

    Håller med. Tycker också det är kanonbra att recepten följer en viss mall. Jag förstår inte problemet. Det är inte det minsta svårt att läsa igenom guiden och följa de enkla reglerna. Att många medlemmar försvunnit ... hmm, det har knappast med guiden att göra. Det ser väl betydligt bättre ut och är mer överskådligt om recepten följer samma mall. Varför det inte skrevs in på samma sätt tidigare, ja, då satt det bara en från början och godkände och som jag fattat det inte varje dag heller, det fanns väl ingen tid att lägga ner lika mycket jobb på recepten då. Dessutom fick vi då vänta väldigt länge på att få våra recept godkända. Jag tycker man ska se positivt på det, för det ÄR positivt.

  • nannes 12 maj 2008

    Liliane!
    Jag har varit med som godkännare endast några månader, så jag kan inte svara för hur det var tidigare. Under min tid har det tillkommit en del nya regler, troligen för att det strömmar in en massa recept som är skrivna i princip hur som helst. Eftersom det är meningen att recepten här skall se ut som i en receptbok betyder det en massa jobb för oss som korrigerar. Därför finns det nu en guide man kan läsa innan man skriver in sitt recept, där finns beskrivningar för hur ett recept bör se ut.

    En del människor tycker inte om reglerna, en del tycker dom är bra. För oss godkännare är det enkelt när vi all vet hur ett recept skall se ut, vi vet vad som skall godkännas och vad som skall rättas till.
    Hoppas det räcker som svar på din fråga
    MVH Nannes

  • NewOrder 12 maj 2008

    Hej,
    Jag är ny här och kollar av lite i forumen så jag lär mig hur det fungerar och ser lite vad det är för personer inne. Ja, kort sagt känner av stämningen. Verkar vara ett trevligt forum. Däremot så fastnade jag här och läste igenom inläggen. Visst kan man framföra sin kritik utan svordomar. Men jag förstår inte, precis som spacesalmon med inlägget, varför det var fel att använda receptet som hon angav. Där fanns ingedienser och beskrvning. Solklart, enkelt, lättläst och såg prydligt ut när jag skrev ut det, inte i hennes kokbock dock, men det som fanns här ovanför.

    Ingredienser
    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    2 röda paprikor
    1 pkt bacon
    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek
    sweet chili sås
    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil
    ostnachoschips



    Gör så här
    1 gul lök - hackas i bitar
    2 vitlöksklyftor - pressas
    2 röda paprikor - strimlas
    1 pkt bacon - klipps i bitar
    --------------------- fräs i en varm gryta

    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek efter smak-stark!
    sweet chili sås efter smak
    --------------------- häll i grytan och låt puttra i tio min

    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    --------------------- bryn i stekpanna och häv i grytan låt puttra i fem min

    Servera med matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil och ostnachoschips

    Jag antar att det är typ samma radavsnitt och marginaler. Receptet bör rimligen falla inom ramarna för forumets riktlinjer. Annars måste jag hålla med om att det är lite larvigt om alla ska börja med att skriva: hacka grönsakerna o paprikorna. Det gör inte ens alla riktiga kokböcker, variation för att få den personlig. Sen förstod jag som att hon faktiskt accepterade reglerna men hon inte stod för dom, så hon ville självmant dra sig ur, men fick inte. Jag hade nog blivit lika irriterad. Men samtidigt kan jag förstå moderatorerna/OP också. Båda har egnetligen rätt,,,eller fel, de har säkert sina regler .

    Receptet verkar förövrigt väldigt gott dock. Har den något namn?

  • bernit 12 maj 2008

    Skrivet av NewOrder den 13 maj 2008

    Hej,
    Jag är ny här och kollar av lite i forumen så jag lär mig hur det fungerar och ser lite vad det är för personer inne. Ja, kort sagt känner av stämningen. Verkar vara ett trevligt forum. Däremot så fastnade jag här och läste igenom inläggen. Visst kan man framföra sin kritik utan svordomar. Men jag förstår inte, precis som spacesalmon med inlägget, varför det var fel att använda receptet som hon angav. Där fanns ingedienser och beskrvning. Solklart, enkelt, lättläst och såg prydligt ut när jag skrev ut det, inte i hennes kokbock dock, men det som fanns här ovanför.

    Ingredienser
    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    2 röda paprikor
    1 pkt bacon
    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek
    sweet chili sås
    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil
    ostnachoschips



    Gör så här
    1 gul lök - hackas i bitar
    2 vitlöksklyftor - pressas
    2 röda paprikor - strimlas
    1 pkt bacon - klipps i bitar
    --------------------- fräs i en varm gryta

    1 brk majs
    1pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    sambal oelek efter smak-stark!
    sweet chili sås efter smak
    --------------------- häll i grytan och låt puttra i tio min

    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    --------------------- bryn i stekpanna och häv i grytan låt puttra i fem min

    Servera med matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil och ostnachoschips

    Jag antar att det är typ samma radavsnitt och marginaler. Receptet bör rimligen falla inom ramarna för forumets riktlinjer. Annars måste jag hålla med om att det är lite larvigt om alla ska börja med att skriva: hacka grönsakerna o paprikorna. Det gör inte ens alla riktiga kokböcker, variation för att få den personlig. Sen förstod jag som att hon faktiskt accepterade reglerna men hon inte stod för dom, så hon ville självmant dra sig ur, men fick inte. Jag hade nog blivit lika irriterad. Men samtidigt kan jag förstå moderatorerna/OP också. Båda har egnetligen rätt,,,eller fel, de har säkert sina regler .

    Receptet verkar förövrigt väldigt gott dock. Har den något namn?


    Jag fattar ingenting !!
    En medlem tycker regelverket är krångligt och vill använda sin egen "mall" för sina recept, som visst är lättläst och innehåller nödvändiga ingredienser.
    Men Matklubben.se har satt upp en mall för hur recepten skall sparas i Matklubbens.se's databas på ett för alla recept likartat sätt.
    Det är denna mall som vi som godkänner recept har att rätta oss efter när recepten godkänns. Det har inget med personligt tyckande att göra eller om ett recept som kommer in är lättförståeligt eller inte.
    Det betyder bara att receptet skall läggas in enligt den mall som Matklubben.se har satt upp och så länge ingen ändring sker i den så är det den som gäller , tycka vad man vill !! Jag antar att receptet inte blir mindre bra för att det skrivs in efter Matklubben.se's mall ?

    /BÅ :p

  • NewOrder 12 maj 2008

    Men alltså, det var inte det jag frågade om. Jag undrade bara varför det inte gick igenom. Receptet alltså. Det har ingredienser på rätt plats och sedan en beskrivning på rätt plats. Vad var liksom problemet med det receptet eftersom det inte gick igenom. Sedan att dom har regler det förstår till och med jag. Så du behöver inte idiotförklara mig.

  • bernit 12 maj 2008

    Skrivet av NewOrder den 13 maj 2008

    Men alltså, det var inte det jag frågade om. Jag undrade bara varför det inte gick igenom. Receptet alltså. Det har ingredienser på rätt plats och sedan en beskrivning på rätt plats. Vad var liksom problemet med det receptet eftersom det inte gick igenom. Sedan att dom har regler det förstår till och med jag. Så du behöver inte idiotförklara mig.


    Jag ber om ursäkt om du tolkade mitt svar som nedvärdering av dej, det var absolut inte min avsikt. Jag citerade ditt inlägg bara för du hade receptet som en del av ditt inlägg och om man läser manualen så ser man att det inte följer den ´mall som Matklubben satt upp.
    God natt !! Vi får fortsätta diskussionen i morgon.

    /BÅ :p

  • Glitterfia 12 maj 2008

    Jag skulle skriva så här ( jag är inte någon som godkänner. men om jag gjorde det då hade jag fått lägga ner lite tid på att ändra detta recept så det blir som matklubben vill ha dem. Ett ypperligt sätt att få rena raka recept som alla lätt kan förså.. Det är inte så tokigt att det ska ligga recept efter en mall här. Recepten ska följa samma mall, inget värre än så.

    Ingredienser
    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    2 röda paprikor
    1 pkt bacon
    1 brk majs
    1 pkt passerade tomater
    2 brk kidneybönor
    5 msk bbq-sås
    1 msk vinäger/ättikssprit
    Sambal oelek
    Sweet chili sås
    3 chorizokorvar
    3 bratwurst korvar
    Matlagningsyoghurt/creme fraiche/gräddfil
    Ostnachos (chips)



    Gör så här
    Skala och hacka löken i bitar.
    pressa vitlöksklyftorna
    Strimla paprikorna
    klipp bacon i bitar
    Fräs detta i smör i en varm gryta.

    Tillsätt
    majs, passerade tomater, kidneybönor, bbq-sås, 1 msk vinäger/ättikssprit, sambal oelek efter smak -stark!
    Tillsätt sweet chili sås efter smak, och låt puttra i tio min
    Bryn korvarna i en stekpanna och häv ner dem i grutan låt puttra ytterligare fem minuter
    Servera med matlagningsyoghurt/ creme fraiche/ gräddfil och ostnachoschips



    Receptet verkar förövrigt väldigt gott dock. Har den något namn?

  • Glitterfia 12 maj 2008

    1 msk blev visst kvar i beskrivningen...

  • zudette 13 maj 2008

    Jag förstår inte diskussionen i den här tråden???? Antingen gillar man läget och följer de instruktioner som är satta eller då inte - Vad är problemet!?

    (Y)(Y)Vill igen, trots tjat och gnat som uppstår ibland om detta i forumet, säga att GODKÄNNARNA gör ett kanonjobb!(Y)(Y)

    Det gör det väldigt enkelt att lägga in recept tycker jag! - Behöver inte fundera så mycket utan det är solklart! - å snyggt blir det! :D:D:D:D:D:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.