Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept godkända fler än en gång

  • vinciqator 26 augusti 2010

    Har jag fattat rätt? Recept som läggs in ska godkännas av "godkännare", vilket tar mellan ett och tre dygn – normalt. Just nu känns det som att det finns en icke föraktlig back log, dvs. att det tar betydligt längre tid än tre dygn. En av förklaringarna till detta skulle kunna vara att recepten tydligen måste godkännas flera gånger – av två olika godkännare kanske?.

    Jag har just nu; Två recept som godkänts två gånger och ett recept som bara godkänts en gång, fast det receptet syns inte som godkänt i min profil, så jag väntar tills det godkänts en andra gång.

    Om man bantar detta förfarande till att recepten bara behöver godkännas en gång – kanske back logen skulle minska en aning. :D

  • daniely 27 augusti 2010

    Ööh, vart har du fått att ett recept måste godkännas två gånger ifrån? :)

    Ett recept godkänns bara en gång av en godkännare om nu inte receptet vart tillbakaskickat för korrigering/editering, då måste det godkännas igen när korrigeringarna är gjorda.

    Vad gällande backlogen så finns det i skrivande stund 230 recept i kö

    Om någon känner för att hjälpa till med godkännandet kan man alltid kontakta Lilloo här på MK

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • vinciqator 27 augusti 2010

    Statistik - statistik.

    Recept 1 godkänt 20090418 kl 1134 & 1509, 20100823 kl 1955 & 2115
    Recept 2 godkänt 20100826 kl 1209 & 1256
    Recept 3 godkänt 20100826 kl 2149

    Av dessa finns bara de två första med i min profil, alltså måste det fattas ett godkännande till. Eller tolkar jag statistiken fel?

  • daniely 27 augusti 2010

    Vet inte vart du får den där statistiken ifrån men ett recept tas bort från godkännarlistan när det blivit godkänt så det finns ingen möjlighet för en godkännare att godkänna det igen om inte du går in och redigerar det innan.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • boz1965 27 augusti 2010

    Sen kanske man också ska tillägga att det inte står någonstans att ett recept SKA godkännas inom tre dygn, det står bara att det normalt tar den tiden, inget annat. Men har man 250+ recept på kö och alla ska kollas så att de stämmer och att inga dubbletter finns så är det inte så svårt att räkna ut att det tar lite längre tid än så. Men detta är ju ett angenämt "problem" för godkännarna då det ju innebär att MK är mäkta populärt. :)

  • 7201 27 augusti 2010

    Vad är problemet ?????
    Jag har (tror jag) lärt mig hur man ska skriva recepten riktigt..Det finns regler,om man läser dom!
    Sen kan alla spara ditt recept ändå...tycker att det är lite väl mycket gnäll.
    (N)

  • vinciqator 27 augusti 2010

    Skrivet av boz1965 den 27 aug 2010
    Sen kanske man också ska tillägga att det inte står någonstans att ett recept SKA godkännas inom tre dygn, det står bara att det normalt tar den tiden, inget annat. Men har man 250+ recept på kö och alla ska kollas så att de stämmer och att inga dubbletter finns så är det inte så svårt att räkna ut att det tar lite längre tid än så. Men detta är ju ett angenämt "problem" för godkännarna då det ju innebär att MK är mäkta populärt. :)
    Om normaltiden avviker konstant från vad som anges som "normalt" är det på sin plats att anpassa sakers tillstånd – antingen måste backlogen ner till "normalvärde", eller så måste "normalvärdet" anpassas till verkligheten. Det finns ingen anna väg att gå.

    Ett analogt tankeexperiment – om det nu tillåts på ett mattforum – är följande kommentar; "Jo, det bara blev så att jag körde ut rakt framför fru A, fast hon hade grönt och jag rött, men NORMALT stannar jag för rött, så jag har inte gjort något fel – egentlogen." Vilket försäkringsbolag godtar den förklaringen? Eller tingsrätt för den delen?

  • vinciqator 27 augusti 2010

    Skrivet av 7201 den 27 aug 2010
    Vad är problemet ?????
    Jag har (tror jag) lärt mig hur man ska skriva recepten riktigt..Det finns regler,om man läser dom!
    Sen kan alla spara ditt recept ändå...tycker att det är lite väl mycket gnäll.
    (N)
    Tack för de ytterst vänliga, tillåtande, förstående, empatiska, altruistiska och värmande orden. De värmer en kylig dag i slutet av augusti. Vad vore världen utan sådan fina människor som Du?

  • wildlife 27 augusti 2010

    Skrivet av vinciqator den 27 aug 2010

    Ett analogt tankeexperiment – om det nu tillåts på ett mattforum – är följande kommentar; "Jo, det bara blev så att jag körde ut rakt framför fru A, fast hon hade grönt och jag rött, men NORMALT stannar jag för rött, så jag har inte gjort något fel – egentlogen." Vilket försäkringsbolag godtar den förklaringen? Eller tingsrätt för den delen?


    Det var nog en ganska fånig jämförelse.... tror inte det strider mot lagen att det tar lite längre tid att godkänna ett recept, men kör du mot rött ut framför fru A så förtjänar du straff.... >:)

  • vinciqator 27 augusti 2010

    Tack för de ytterst vänliga, tillåtande, förstående, empatiska, altruistiska och värmande orden. De värmer en kylig dag i slutet av augusti. Vad vore världen utan sådan fina människor som Du?

  • Disen 27 augusti 2010

    Jag har inget att förlora även om det tar lite tid att få ett recept godkänt. Godkännarna gör ju så gott de kan. Jag kan gärna vänta. :)

  • 7201 28 augusti 2010

    Skrivet av vinciqator den 27 aug 2010

    Skrivet av 7201 den 27 aug 2010
    Vad är problemet ?????
    Jag har (tror jag) lärt mig hur man ska skriva recepten riktigt..Det finns regler,om man läser dom!
    Sen kan alla spara ditt recept ändå...tycker att det är lite väl mycket gnäll.
    (N)
    Tack för de ytterst vänliga, tillåtande, förstående, empatiska, altruistiska och värmande orden. De värmer en kylig dag i slutet av augusti. Vad vore världen utan sådan fina människor som Du?

    Tack så mycket !

  • KimOfDrac 29 augusti 2010

    Man kan ju spara folks recept även om de inte är godkända, de finns ju upplagda ändå. Jag bryr mig inte om när de blir godkända, folk sparar redan efter någon timme ändå, godkänt eller ej

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.