Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept sök

  • LillaJa 3 december 2007

    Prövade med att göra en sökning på SILL (jag var ute efter något kul recept).......................det kom upp några stycken recept på sill med sen kom.....Wokgryta, äggost, smörgåstårta...några sill recept till,,,,sen...skinkgratäng,
    gröt, pasta, fattiga riddare....några sill till....samt ..sallad, chiligryta......osv (N)
    Vill jag ha tag i GRÖT-PASTA-SALLAD ..så söker jag på det eller hur.
    Det måste väl var någon ordning...eller ??? :@ blir så trött!

    Sen tycker jag att man borde ha prövat recepten innan man lägger ut det på sidan.

  • Okänd 3 december 2007

    Hej.Jag har inte prövat alla mina recept utan lägger ut det jag tycker är gott.Har du fått tag i nåt recept det var fel på???

  • Lilljeppe 3 december 2007

    Skrivet av krägga den 3 dec 2007

    Prövade med att göra en sökning på SILL (jag var ute efter något kul recept).......................det kom upp några stycken recept på sill med sen kom.....Wokgryta, äggost, smörgåstårta...några sill recept till,,,,sen...skinkgratäng,
    gröt, pasta, fattiga riddare....några sill till....samt ..sallad, chiligryta......osv (N)
    Vill jag ha tag i GRÖT-PASTA-SALLAD ..så söker jag på det eller hur.
    Det måste väl var någon ordning...eller ??? :@ blir så trött!

    Sen tycker jag att man borde ha prövat recepten innan man lägger ut det på sidan.



    Jag kan inte se att det blev något fel med sökningen. Man får upp alla recept som har något med sill i sig. De recept du klagar på har perSILLja i sig. Lite kan man nog acceptera:)
    Lilljeppe

  • anluk 4 december 2007

    Själv provar jag alltid mina recept innan jag lägger ut dem, men det finns ju inget krav på att det skall vara så. (H)
    REceptsökning kan ju vara lite svårt ibland, men man får nog som sagt tåla lite tycker jag också. :p

  • tuden 4 december 2007

    Det är ju så att man kan tycka olika om mat,godis mm i min familj tycker inte vi lika om allt så det jag tycker är gott tycker inte en annan och det kan kanske vara lika här på matklubben .

  • Lind 5 december 2007

    Nu är sökfunktionen uppdaterad. Nu prioriterar den recept med sökorde i rubriken för andra recept. Hur tycker ni att det funkar?

    / Lind

  • LillaJa 16 december 2007

    Tack det var det jag var ute efter.!!!!

    Det fungerar mycket bättre......men kan bli bättre (om jag "törs" säga det.)
    Det verkar som om en del tar illa upp när man skriver komentarer.
    Men jag håller fast vid min åsikt.
    Sidan är ju ny, så det är väl bra om det som går att fixa till NU görs, det kommer ju alla att ha nytta av eftersom recepten blir fler och fler. här på Mat-klubben.
    Sen tycker jag fortfarande att man borde ha prövat sina recept man lägger in på sidan, både en och två gånger....men fler är att förededra, då det kan gälla temperaturer, tider i ung, konsistenser och dyligt.
    Exempel: prövade jag att baka en ny kaka med dåligt resultat. Var tvungen att lägga till mer mjöl, eftersom degen var alldeles för lös gick ej att hantera. Kanske fel mått angivna ? Det gick ju att fixa till.

  • Okänd 16 december 2007

    Hejhej krägga!Du kan ju gärna skriva ett meddelande till den som äger receptet och påtala att det inte funkade.Och ingen ska väl ta illa upp för det,snarare tvärtom.Här på matklubben tål vi nog både ros och ris.

  • styvan 16 december 2007

    Jag hoppas verkligen inte att den här matklubben blir någon "gnällklubb"...nej ta till er recepten och njut av tillvaron....gnällspikar finns det gott om på annat håll(N):D:p

  • 16 december 2007

    jag vill gärna veta om någon hittar någon mysko i mina recept. Det kan ju vara så att man råkat skriva fel också, :p även om jag läser igenom både en och två gånger innan jag skickar iväg.

  • farmoringer 16 december 2007

    när det gäller tider i ugn och temperaturer så kan de ju verkligen variera i olika ugnar så det kanske inte alltid stämmer. en del har varmluft och en del vanliga, gamla eller nya ugnar. och jag håller med att upptäcker nån ett fel så kicka ett meddelande till den det berör. ibland så slinter ju fingrarna iväg av sig självt...:)

  • Lilljeppe 16 december 2007

    Det är så himla kul med matklubben. Man kan säga sina åsikter, de flesta blir inte arga. Man kan alltid visa med en :p att man är glad. Det kan låta så mycket hårdare än vad man menar. Tycker alla är supertrevliga här på matklubben(Y)

  • LillaJa 16 december 2007

    Jag förstår att kritiken gäller mig, så jag får väl ta åt mig,menade alls inget illa, och vill inte gnälla heller.

  • Queenie 17 december 2007

    Jag har problem när jag vill bläddra bland nya recept. Då sorteras de efter "relevans", jag ändrar till nyaste och bläddrar några sidor, sen är det likt förbaskat tillbaka på "relevans" igen. Känns som man inte får se alla nya recept :(

  • Lilljeppe 17 december 2007

    Skrivet av Queenie den 17 dec 2007

    Jag har problem när jag vill bläddra bland nya recept. Då sorteras de efter "relevans", jag ändrar till nyaste och bläddrar några sidor, sen är det likt förbaskat tillbaka på "relevans" igen. Känns som man inte får se alla nya recept :(


    Jag tycker också det är ett stort problem:( Om jag har sagt att den ska sortera efter relevans vill jag att det ska vara kvar när jag byter sida eller tittar på ett recept(N) Lilljeppe

  • Queenie 17 december 2007

    Hoppas de kan göra nåt åt det, för jag sitter och muttrar för mig själv varje dag när jag ska kolla efter nya recept. Och vad menar de med "relevant" egentligen?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.