Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rotmos midsommarmat?

  • Erajscha 7 juni 2014

    Alltså jag vill inte vara någon sur konservativ människa men jag undrar ju lite hur tipsen på huvudrätter till midsommar kan innehålla recept som morots- och kålrotsmos, persiskt räkris, viltfärsbiffar och nygammal griljerad skinka. Förrätterna innehåller samma recept på persiskt räkris, pulled pork och matbröd. Knappast förrätter va?

    Dessa teman fungerar inte om det som dyker upp när man klickar på det är länkar till vilka recept som helst ...

  • boz1965 8 juni 2014

    Håller fullständigt med dig.
    Till midsommar måste det inte nödvändigtvis vara sill och nypotatis, men det bör iaf vara lätt mat som passar i sommarvärmen. PP och rotmos platsar inte riktigt i den kategorin.

  • husmusen88 11 juni 2014

    Håller med. Man har vissa förväntningar på midsommarbordet, det är lättsam mat inför sommaren. Rotmos är det ju inte ens årstid för. Persiskt räkris känns bara fel.

  • Erajscha 19 juni 2014

    Hur görs urvalen till de utvalda recepten? Går det på hur folk själva kategoriserat sina rätter?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.