Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snart nyår!

  • pehrzonflickan 19 december 2007

    :'(För att inte bjuda på hummer eller oxfile , vad ska man då hitta på för att äldre släktingar ska uppskatta en tre-rätters. Vore kul med något nytt!

  • Queenie 19 december 2007

    Ja, nyår är ju alltid svårt vad man ska äta. Men som efterrätt kan du exempelvis ha "Drömgod hallondessert", min favoritdessert (finns bland mina recept). Varmrätt "Krämig stroganoff av fläskfilé", otroligt god och lite annorlunda, man kan servera med potatisgratäng till exempelvis, det receptet finns också bland mina recept. Ta dig en titt där så kanske du förhoppningsvis hittar något som passar.

  • marie01 19 december 2007

    Varför inte välja en laxsbollröra på rostat bröd med lite sallad och grönsaker till föret. Varmrätten kan du välja Madames fläskfile´ som finns bland mina recept. Avsluta med sockerlags kokta frukter med lätt vispad grädde med punsch .:p:p:p

  • mistralwind 19 december 2007

    Annars är lax super till huvudrätt. Ta en halv, helst urbenad lax (finns fryst) och lägg i en ugnsform/plåt som är bottnad med grovsalt. Köttsidan ner. Det tar max 20-30 minuter, servera med kokt potatis och romröra (creme fraiche, rom, kanske lite mayonnaise och kryddor) och dillröra för dem som inte gillar rom. enkelt och skitgott!

  • evaldo 19 december 2007

    Varför inte Forell som är så gott?

    BRÄSERAD FORELL MED SCHALOTTENLÖK
    C a 1½ kg foreller
    8 schalottenlökar
    100 g champinjoner
    2 dl Lätt créme fraiche
    1 dl torrt vitt vin
    40 g smör
    Salt och peppar

    Skär fisken i filéer, salta och peppra.
    Putsa och rensa champinjonerna och skär dem i tunna skivor.
    Skala och skär löken i tunna skivor.
    Värm ugnen till 210 grader.
    Lägg schalottenlöken och champinjonerna i en ugnsform.
    Häll på vitt vin, lägg ner forellfiléerna.
    Tillsätt smör skuret i bitar, salta och peppra och sätt in formen i ugnen i 20 minuter.
    Ta upp forellfiléerna och håll dem varma.
    Rör ner crème fraiche i spadet, koka upp och låt puttra ytterligare 5 minuter.
    Lägg forellfiléerna och champinjoner på serveringstallrikar och häll på såsen.
    Servera genast.

  • anluk 19 december 2007

    Kokt färsk sparris som du lägger på ruccola och strö över parmesanskivor över till förrätt.
    Varmrätt något med fläskfilé eller varför inte Kalkon.
    Efterrätt: Cheesecake.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.