Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varför måste man logga in varje gång?

  • traxx314 18 september 2010

    Matklubben tycks vara den enda stora webbsidan för recept där det krävs att man är inloggad för att få ta del av recepten. Det är helt gratis att vara medlem, men varför behövs det verkligen en inloggning varje gång? Att klicka i "håll mig inloggad" har aldrig fungerat för mig i alla fall...

    Jag tycker det är omständigt och jag drar mig för att använda Matklubben för det ger mig ett extra moment för att nå recepten...

    Är jag ensam om att tycka så här?

  • Memelie 18 september 2010

    Jag är alltid inloggad när jag kommer in på matklubben.se, men jag vet inte riktigt vad det kommer sig..? Klickade väl i "kom-ihåg-mig" en gång i tiden kanske...

  • farmoringer 18 september 2010

    Jag är också alltid inloggad när jag kommer in på sidan.

  • sju 18 september 2010

    Att du inte loggas in automatiskt trots att du klickat för "håll mig inloggad" kan bero på inställningarna i din webbläsare. För att automatisk inloggning ska kunna ske måste webbläsaren spara cookies. Vilken webbläsare använder du?

  • The_mama97mia 18 september 2010

    det är inget som MK rår för, problemet ligger hos användaren - jag kan inte förklara - men det är goda exempel ovan, jag är ständigt inloggad på det sättet att när jag öppnar MK så kliver jag in som Mama97mia

    lycka till det ordnar sig nog ska du se

  • Countrygirl 18 september 2010

    Jag behöver aldrig logga in och då går jag ändå in från flera olika datorer. Tror det beror på dina inställningar.

  • charlottat 18 september 2010

    en till här som alltid är inloggad. endast om jag ska in på mk från en ny dator behöver jag logga in.

  • traxx314 18 september 2010

    Märkligt i så fall. Det spelar ingen roll vilken dator eller browser jag använder. Jag måste logga in varenda gång oavsett om jag är på jobbet, vid min stationära, eller min laptop... Jag varvar både Internet Explorer och Firefox och jag har nog aldrig loggats in automatiskt ändå...

  • Josses 18 september 2010

    Skrivet av charlottat den 18 sep 2010

    en till här som alltid är inloggad. endast om jag ska in på mk från en ny dator behöver jag logga in.
    Samma här

  • 7201 18 september 2010

    Men hur lat får vi bli ?????
    Förstår vad du menar men Vi måste lära oss att ta oss tid att logga in om vi så måste....
    Skrämmande egentligen att vi tycker att sånt är jobbigt....(så även jag ibland)
    Vi har en fantastisk föreläsare här i Ö-sund som heter NISSE SIMONSSON.....
    Han menar att Varför har människan så lite tid fast vi har aldrig haft så mycket tid, vi har alla hjälpmedel som tänkas kan.....
    Tvättmaskin, Microvågsugn, Diskmaskin...m.m
    Jag tror att vi måste lära oss att tänka till...det är ju inte så att vi måste ut och springa 5 km en lördagskväll om vi inte vill...utan bara några knapptryck !{party}

  • vinciqator 18 september 2010

    Skrivet av traxx314 den 18 sep 2010
    Märkligt i så fall. Det spelar ingen roll vilken dator eller browser jag använder. ...
    Har Du kollat inställningarna på alla de datorer/browser Du använder? Eller tar Du bara för givet att det är "rätt"?

  • traxx314 19 september 2010

    Skrivet av 7201 den 18 sep 2010

    Men hur lat får vi bli ?????
    Förstår vad du menar men Vi måste lära oss att ta oss tid att logga in om vi så måste....

    Dum kommentar! Det handlar definitivt inte om lathet - utan användarvänlighet och användbarhet. Ärligt talat så förstår jag inte varför jag ens måste vara inloggad om jag bara vill se recepten... oavsett om inloggningen är automatisk eller inte.

  • traxx314 19 september 2010

    Skrivet av vinciqator den 18 sep 2010

    Skrivet av traxx314 den 18 sep 2010
    Märkligt i så fall. Det spelar ingen roll vilken dator eller browser jag använder. ...
    Har Du kollat inställningarna på alla de datorer/browser Du använder? Eller tar Du bara för givet att det är "rätt"?

    Nej, jag förstår att något kanske är fel (troligen då på alla datorer och browsers jag använder). Men jag kan dock inte hitta vad som skulle vara fel. Jag blir alltid automatiskt inloggad på andra sidor som har sådan funktionalitet, men inte på just Matklubben. Därför lutar misstanken till att det är något ytterligare som ställer till det. Men jag tycks vara ensam om det så jag får se vad jag kan komma på här på min sida...

  • boz1965 19 september 2010

    Personligen tycker jag inte att det är nåt problem att man måste vara inloggad för att ta del av innehållet på sidan. Men smaken är som baken...

    Precis som ett par personer här redan har påpekat så ligger dina problem nog i browserinställningarna alternativt i ditt antivirus. Kolla en gång till så att cookies verkligen sparas och att ditt antivirus inte uppfattar MK's cookie som en "tracking-cookie" och plockar bort den per automatik. Lägg isf till ett undantag i antivirusets inställningar för matklubben.se.

    Det är vad jag kan se så här på rak arm.

  • jeanka 28 oktober 2010

    Jag har upptäckt en annan underlighet med inloggningen:
    När jag loggat in under en dag och har igång webbläsaren (Firefox) hela tiden och återvänder senare till Matklubben - som fortfarande är öppen i samma flik - är jag utloggad och måste logga in igen.
    Detta har jag inte varit med om tidigare, utan det har uppstått nyligen.
    Verkar alltså vara någon slags timeout-funktion?

    Är det någon annan som märkt samma sak?

  • daniely 29 oktober 2010

    Det är inte så att ni som blir utloggade sitter med samma antivirus eller dyl som kanske rensar cookies som är äldre än x minuter?

    Eller ni kanske ställt in i windows att temp mappen (där oftast alla cookies sparas) ska rensas efter x antal minuter/timmar?

  • lermix 26 januari 2011

    Jag skall sluta leta efter recept i Matklubben. Sajten fungerar hur konstigt som helst. Det är svårt att logga in och väl inne finns inte de recept som man hittar när man inte har loggat in!!!
    Adjö Matklubben!

  • Cassiopeya 27 januari 2011

    Jag har aldrig haft problem att logga in. Är som många andra, alltid inloggad, även när jag går in på MK från andra sidor. Tycker MK är en bra receptsida, och användarvänliga funktioner. Bra diskussionsforum och många som är med och skapar denna fantastiska sida! Bra jobbat alla MK:are (Y)

  • frokenviol 27 januari 2011

    Det har jag aldrig tänkt på, jag loggar alltid ut när jag är klar, och loggar därmed alltid in när jag vill kolla något. Har inga problem med det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.