Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vidriga bilder

  • Okänd 25 september 2012

    {disapointed} Blir jätteobehagligt överraskad när jag letar recept på god mat och hembakt och ser bilder på stympade noshörningar och svältande barn.... Tappar aptiten och väljer en annan sida!!!

  • Virvlande 25 september 2012

    var har du sett det? Inte i recepten väl? Är det reklam? Låter konstigt.. {nailbiting}

  • anluk 25 september 2012

    Blir galen. Tyvärr kan ju vem som helst sätta in bilder på andras recept. Snälla skicka länken till [email protected] så hon kan ta bort bilderna. Matklubben ni måste spärra denna möjlighet annars kommer jag fundera på att lämna klubben. Vill inte ha äckelbilder på mina recept!!!!!!!

  • _Kockfan_ 25 september 2012

    jag tycker man ska ta bort funktionen som gör det möjligt att ladda upp egna bilder på någon annans recept.

  • boz1965 26 september 2012

    Jag kör huvudsakligen Firefox med tilläggen AdBlock, FlashBlock och NoScript så jag ser normalt inte några annonser alls, men när jag loggar in med IE så ser jag att det trådstartaren skriver om är just annonser.

    Bilderna med noshörningarna är annonser från WSPA (internationell djurskyddsorganisation). De svältande barnen är annonser för en hjälporganisation (WFP). Det är alltså INTE bilder som hör till själva receptet och som någon "illvillig" person har laddat upp.

    Man kan ju tycka att MK kunde ha regler om vad som får visas i annonsväg. Det är ju trots allt en matsajt och borde stimulera folks aptit och matlust - inte döda den. Andra sajter har regler gällande innehåll och bilder som annonsörerna måste följa, det borde MK också införa.

  • Lenkan 26 september 2012

    Skrivet av Mithrandir den 26 sep 2012

    Jag kör huvudsakligen Firefox med tilläggen AdBlock, FlashBlock och NoScript så jag ser normalt inte några annonser alls, men när jag loggar in med IE så ser jag att det trådstartaren skriver om är just annonser.

    Bilderna med noshörningarna är annonser från WSPA (internationell djurskyddsorganisation). De svältande barnen är annonser för en hjälporganisation (WFP). Det är alltså INTE bilder som hör till själva receptet och som någon "illvillig" person har laddat upp.

    Man kan ju tycka att MK kunde ha regler om vad som får visas i annonsväg. Det är ju trots allt en matsajt och borde stimulera folks aptit och matlust - inte döda den. Andra sajter har regler gällande innehåll och bilder som annonsörerna måste följa, det borde MK också införa.

    (Y)

  • Towskij 27 september 2012

    Oj, wow.... Hemskt ledsen om barn i desperat behov av hjälp och hjäplösa djur på gränsen till utrotning får dig att tappa aptiten...

    Dagens i-landsprobelm säger jag bara!

  • Amika 27 september 2012

    Jag tycker det är bra att man belyser problemet med svältande barn och misshandlade/stympade djur. Men... Det finns andra och som jag tycker bättre sätt att göra det på. Man behöver inte lägga upp skräckinjagande bilder på diverse stympade djur m.m.
    De finns även på facebook och aftonbladet. Och jag tycker att vi har en skyldighet att skydda våra barn från såna saker. De mår inte bra av att se vilken ondska människan är kapabel till och de ska inte behöva göra det heller. De kommer få se nog med det när de växer upp och blir vuxna själva ändå.
    Nej, kämpa mer än gärna för barn och djur som far illa. Men gör det med ord och i handling. Inte genom att propagera med skräckbilder.
    Det är min åsikt.

    Jonna

  • Okänd 28 september 2012

    Tack för era inlägg på min trådstart. Ja det är annonser som jag har reagerat på, Jag tycker bara att det här är fel forum att annonsera om så fruktansvärda saker. @- Towski-Naturligtvis ser jag inte detta som ett " I-landsproblem" eller att om jag blundar så finns det inte... Du känner inte mig och har ingen aning om hur engagerad jag är är i djurrättsorganisationer tex. Det har inte med saken att göra!
    Så, Hur gör jag för att avregistrera mig från MK?

  • Amika 28 september 2012

    Kontakta dem genom att skriva ett mail till matklubben, så hjälper de dig med det.

    [email protected]

  • Okänd 28 september 2012

    Tack Amika, det ska jag göra! :)

  • Matklubben 28 september 2012

    Hej [email protected]

    Tack för dina synpunkter. De annonserna du har sett är vår pro bono annonsplats som vi skänker gratis till välgörenhetsorganisationer, de har ofta inte så mycket pengar att marknadsföra sig med. Men vi vill gärna bidra på något sätt.

    Tyvärr så i detta fall var det kanske inte så "smaklika" annonser, vilket vi ber om ursäkt för.

    Om du fortfarande vill bli avregistrerad så skicka ett mail till [email protected] som Amika skrev, så ordnar vi det.

    Under tiden önskar vi en mycket trevlig helg!

    Med bästa hälsningar
    Matklubben

  • lazzekock 28 september 2012

    Men du svarade ju inte på kritiken gällande andras möjligheter att ladda upp bilder på andras recept!!!???? Märkligt att du inte ens besvärade dig med en kommentar gällande detta,när så många upplever det som ett problem!!??

  • lazzekock 28 september 2012

    Skrivet av Matklubben.se den 28 sep 2012

    Hej [email protected]

    Tack för dina synpunkter. De annonserna du har sett är vår pro bono annonsplats som vi skänker gratis till välgörenhetsorganisationer, de har ofta inte så mycket pengar att marknadsföra sig med. Men vi vill gärna bidra på något sätt.

    Tyvärr så i detta fall var det kanske inte så "smaklika" annonser, vilket vi ber om ursäkt för.

    Om du fortfarande vill bli avregistrerad så skicka ett mail till [email protected] som Amika skrev, så ordnar vi det.

    Under tiden önskar vi en mycket trevlig helg!

    Med bästa hälsningar
    Matklubben

    Men du svarade ju inte på kritiken gällande andras möjligheter att ladda upp bilder på andras recept!!!???? Märkligt att du inte ens besvärade dig med en kommentar gällande detta,när så många upplever det som ett problem!!??

  • boz1965 28 september 2012

    Skrivet av Matklubben.se den 28 sep 2012

    ...Tyvärr så i detta fall var det kanske inte så "smaklika" annonser, vilket vi ber om ursäkt för...


    Men Daniel (jag antar att det är du som har svarat i MKs namn) hur ställer du dig till att införa etiska regler angående bilder och övrigt innehåll i annonser?

    Andra sajter har det och de har inte mist några annonsörer vad jag vet.

  • Okänd 29 september 2012

    @ Mithrandir- Mycket bra fråga, det borde ju inte vara helt omöjligt eftersom andra matsajter kan göra så, Jag tycker det är behjärtansvärt av MK att stötta organisationer på det här viset ( ingen kan göra allt men alla kan göra något) -kanske vi kan få länkar till dessa organisationer och välja själva om vi vill klicka oss in på dom.
    Att det även är problem för många att folk laddar upp egna bilder på andras recept är också det kanske något att se över för MK
    .

  • boz1965 29 september 2012

    Håller med. Det behövs en funktion som gör det möjligt för receptets ägare att godkänna eller ta bort uppladdade bilder innan de blir synliga och visas på sidan.

  • daniely 3 oktober 2012

    Hej!

    Det är inte jag som står för svaren bakom Matklubben.se inläggen, jag ska be dom återkomma.

    MvH
    Daniel

  • rosatalo 4 oktober 2012

    Skrivet av Towskij den 27 sep 2012

    Oj, wow.... Hemskt ledsen om barn i desperat behov av hjälp och hjäplösa djur på gränsen till utrotning får dig att tappa aptiten...

    Dagens i-landsprobelm säger jag bara!



    (Y)(Y) Tänkte exakt det samma

  • ScarlettRose 4 oktober 2012

    Skrivet av _Kockfan_ den 26 sep 2012

    jag tycker man ska ta bort funktionen som gör det möjligt att ladda upp egna bilder på någon annans recept.


    Vore väl ännu bättre om man kunde ha kvar funktionen, men att den som har lagt upp receptet måste godkänna andras bilder innan de visas. Men om det inte är ett alternativ så håller jag absolut med om att funktionen borde tas bort...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.