Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blåbär!!!

  • Emsenpemsen776 11 augusti 2009

    Någon som vill dela med sig vart man kan hitta blåbär för att plocka i Järfälla området?
    Hört att det ska vara rekord mycket bär ute nu.

  • Okänd 11 augusti 2009

    Här i Dalarna finns det bara blåbär på sina ställen......Hoppas att du hittar lite blåbär.....Jag är ute varje dag och plockar både hallon och blåbär........Bra att ladda upp inför kommande vinter.
    Lycka till med plockandet.:p

  • The_mama97mia 11 augusti 2009

    ujujuj, du får komma o hälsa på mig i Östergötland, här kryllar det av blåbär....
    Tyvärr kryllar det av fästingar med!

  • Emsenpemsen776 11 augusti 2009

    Skrivet av mama97mia den 11 aug 2009

    ujujuj, du får komma o hälsa på mig i Östergötland, här kryllar det av blåbär....
    Tyvärr kryllar det av fästingar med!


    Så härligt det låter med mycket bär! :D

  • Mistys 11 augusti 2009

    Rafsade ihop 10 L på en yta 5 x 5 m i Gästrikland nu i helgen.Tog sammanlagt bara ett par timmar. Fanns hur mycket som helst på samma "gren" på riset så riset låg utefter marken av tyngden. Stora var dom också. Undrade ibland om det verkligen var blåbär så stora var dom. Behövde knappt gå något då allt fanns på samma ställe. Tyvärr blev ju mycket kvar så hoppas någon annan också plockar då jag inte kan ta vara på mer. Så nog finns det gott om blåbär alltid.
    Likaså lingon fanns det jättemycket men dom var inte riktigt mogna än.(Y)

  • anluk 11 augusti 2009

    Här i Småland finns helt ärligt hur mycket blåbär som helst. Inga problem att hitta här inte. Hittar man blåbärsris så är det överfulla:)

  • miia69 11 augusti 2009

    Hade jag vetat det hade de redan varit slut...:p

  • jimboz 11 augusti 2009

    I skogen !

  • Lottix 11 augusti 2009

    Finns det blåbär i södra skåne någonstans så tar jag gärna emot tips.

  • Emsenpemsen776 15 augusti 2009

    Skrivet av anluk den 11 aug 2009

    Här i Småland finns helt ärligt hur mycket blåbär som helst. Inga problem att hitta här inte. Hittar man blåbärsris så är det överfulla:)


    Jo tack, småland brukar det finnas. Är ju smålänning själv :)
    Vet vart det brukar finnas kantareller i Jönköping

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.