Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

chocolate chips och chipotle-krydda

  • frucaos 12 april 2008

    Tycker chocolate chip cookies är en trevlig grej - men var får man tag i riktiga chocolate chips? Gärna hershy's (hur de nu stavar). Har hittat dem i en butik i London - men det är ju lite dyrt att åka dit bara för det!:p
    Nu bor jag i Norge, och här är det ännu svårare att hitta lite udda grejer än hemma i Sverige...

    Söker även med ljus och lykta efter chipotle-pepperkryddmix. Det nämns både nu och då i amerikanska recept, och det låter så gott, men jag har inte lyckats hitta det någonstans! :@

  • zudette 12 april 2008

    Ett tips! Chipotle hittar vi it exmexhyllorna - Santa Maria - Chipotle paste. Tex Mex bör väl finnas i Norge oxå så kolla bland de grejjorna!

  • frucaos 12 april 2008

    Tack, det ska jag kolla nästa gång jag ska till affären. Hoppas, hoppas...

  • The_mama97mia 12 april 2008

    Chipotle m.m. - kolla in Jonas Borsséns hemsida, han är chilikungen.

  • goldcamilla 12 april 2008

    Jag har hittat chocolate chips i den amerikanska hyllan på Maxi eller ICA men även i en amerikansk butik som heter Gracy's som finns i Malmö. Jag tror att den butiken finns även på andra ställen. jag vet inte om du blir hjälpt av detta men du kanske inte har så långt till Sverige.
    Skicka annars efter från USA.

  • 12 april 2008

    Skrivet av frucaos den 12 apr 2008

    Har någon smakat renkarbonade? Norska renköttbullar i konservburk? Eller norsk-margarin?

  • lenajeanette 12 april 2008

    Chipotle finns att köpa som torkad peppar i välsorterade frukt o grönsaksavdelningar, annars kan i alla fall ICA ta hem det på begäran för att det finns att köpa där. Finns väl Ica´s motsvarighet i Norge.

  • frucaos 16 april 2008

    Skrivet av lenajeanette den 12 apr 2008

    Chipotle finns att köpa som torkad peppar i välsorterade frukt o grönsaksavdelningar, annars kan i alla fall ICA ta hem det på begäran för att det finns att köpa där. Finns väl Ica´s motsvarighet i Norge.


    Jo, ICA finns här också! Jag ska kolla - blir dessutom påmind om att en annan matbutik här påstår sig få tag på allt bara man ber om det. Jag ska göra ett försök!

    Tack för alla tips.

  • Smulpajen 16 april 2008

    Var för tre veckor sedan i New York och Hershey´s butik på Time Square. Tyvärr såg jag inga chocolate chips. Men kan varmt rekommendera mina cookies som finns på min sida. :p

  • Fiona 16 april 2008

    Har ni ingen konfektbutik där du bor? De brukar kunna ha sådant, eller kunna ta hem utan problem med bara några dagars varsel..

  • Caddiie 16 april 2008

    www.englishshop.se ? :)

  • K-kristina 16 april 2008

    Jag söker också chocloate chips bor i Umeå men nyss varit i Florida o köpte en muffinsbok och först sen jag kom hem upptäckte jag att de flesta recepten behövde chocolate chips

  • frucaos 17 april 2008

    Skrivet av Caddiie den 16 apr 2008

    www.englishshop.se ? :)


    den satte jag bokmärke på! superbra. (Y)

  • Caddiie 17 april 2008

    Skrivet av frucaos den 17 apr 2008

    Skrivet av Caddiie den 16 apr 2008

    www.englishshop.se ? :)


    den satte jag bokmärke på! superbra. (Y)


    hihi vad bra :) jag har beställt chocolate chip-bitar därifrån :) perfekt när man ska göra egna chocolate chip cookies, eller varför inte chocolate chip muffins :) mums!

  • Smulpajen 17 april 2008

    Har sett sådana chokladchips både i Sverige och Danmark. Odense choklad har dem i sitt sortiment. Välsorterade Icahandlare har dem:)

  • Lange 17 april 2008

    Kolla på nätet. Man kan hitta dom mest otroliga tillbehör till tårtor och kakor som går att beställa. Gör helt enkelt en sökning och leta dig fram så behöver du inte åka längre än du gör för att hämta ut paket:)

  • frucaos 17 april 2008

    Skrivet av zudette den 12 apr 2008

    Ett tips! Chipotle hittar vi it exmexhyllorna - Santa Maria - Chipotle paste. Tex Mex bör väl finnas i Norge oxå så kolla bland de grejjorna!


    Suck. Har nu varit och letat i Lillehammers mest välsorterade mataffär, och där fanns det inte bland tex mex. Frågade även i en invandrarbutik, men han bara tittade konstigt på mig...(N)
    Ska be mamma kolla - de kommer och hälsar på om en månad.

  • frucaos 26 november 2008

    Plockade fram den här gamla tråden - för nu har jag äntligen hittat chipotle paste - men naturligtvis i Sverige och inte här i Norge. En variant på chocolate chips finns numera att köpa i de flesta norska mataffärer - så det går framåt.

    Sist vi var hemma hittade jag även lakrits strössel - något jag sökt efter med ljus och lykta bra länge. De fanns på ICA maxi i Karlstad. Nu ska jag baka kladdkaka med lakrits!! Det låter så spännande, jag älskar kombon lakrits och choklad!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.