Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dyr mat i Sverige?

  • millan46 14 mars 2010

    Hej
    Vill inte hålla med dig om att maten i Spanien är dyrare. Jag bor under vintrarna, sedan 5 år tillbaka i La Manga 14 mil söder Alicante. Här är maten betydligt billigare och framför allt otroligt bättre.Ett exempel är att om jag köper kött eller malda hamburgare och steker, minskar de inte i stekpannan utan förblir lika stora. Kycklingen är ju också helt underbar. Känner en kyckling o kalkonuppfödare från Sverige som var på besök och var helt lyrisk om den spanska kycklingen. Han sa att om man skulle föda upp kycklingen på detta sätt, skulle den bli alldelles för dyr för att sälja. Men i Spanien är den inte dyrare än i Sverige tvärt om. Grönsakerna här är också billigare och bättre, men detta beror naturligtvis på att de är närproducerade. Vi bor ju i grönsakslandet.
    Millan-46

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.