Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlyses: En indisk efterrätt som liknar spaghetti av havre

  • 25 november 2000

    Hej! För länge sedan umgicks jag en hel del med indier. Dom bjöd ofta på en jättegod maträtt som bestod av tunna, tunna spaghettitrådar gjorde av havre. Detta skulle kokas en kort stund tillsammans med mjölk och socker innan man åt det. Vad heter denna maträtt och hur kan man få tag i den? Dom har köpt det på någon affär i Sverige och fast jag handlar i orientalaffärer ofta så har jag inte sett denna rätt.

  • 4 december 2000

    Ve inte riktigt men här hittar du många bra indiska recept!http://www.bawarchi.com

  • 8 oktober 2007

    Hej

    den efterätten heter sawaine. Man köper dessa på tajmahal, en pakistansk affär. Man bö´rjar med att steka en kort stund dessa i smör bara några sekunder. Därefter häller man i mjölk som man i för väg har kokat. därefter häller man i socker efter smak. Låt allt koka ett tag. Efterätten kan ätas både kall som varm, men varm är godast. Hoppas att det var den efterätten du hade smakat hos dina kompisr. Prova! Det är enkelt lätt och billigt.

    skriv gärna vad du tyckte.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.