Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fingerlime

  • popik 21 juli 2008

    Läste i en mattidning om en ny frukt kallad fingerlime. Fruktköttet är som rom, små gulgröna kulor som smakar lime och är goda att dekorera med på bl.a skaldjur. Vet någon var man får tag på denna frukt har inte sett den i någon affär?

  • Gillsan 21 juli 2008

    :):pDen finns i bland vid specialfrukt det är nog en beställningsvara för den är väldigt dyr.
    Jag fick smaka den på matmässan i Stockholm i våras då kosta den flera hundra kronor kilot..
    Men god var den.:p(Y)

  • anluk 21 juli 2008

    Har aldrig hört talas om den, men låter spännande, men till det priset..............

  • grill 21 juli 2008

    Fingerlime?


    Har inte sett denna frukt förrut.

    Tydligen kallas den för fingerlime.

    Klämmer man på den kommer det ut kulor som liknar rom.




    Skum frukt, den kan man säkert ha användning för.





    Ha det gött.

  • farmoringer 22 juli 2008

    Jag satte in en bild på fingerlime på min presentation. Jag hade heller aldrig sett denna frukt förut så det var roligt att få se den..

  • lenajeanette 22 juli 2008

    Jag arbetar ´med grönsaker óch har inte sett att det finns att beställa hos någon grossist.

  • Gillsan 22 juli 2008

    :pde Fingerlime används till exklusiva drinkar efterrätter gourme´- rätter.
    Den ser väldigt god ut med den fina färgen och har verkeligen limesmak.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.