Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frigolitlådor

  • Snorrfan 6 juni 2009

    Vi ska ha stor släktträff i sommar och jag har problem med kylförvaring. Funderar på stora frigolit kartonger som stora "kylväskor" men hittar inga. Det fanns förut på Bauhaus men de har inga längre. Någon som vet var jag kan få tag på kartonger eller någon som har annat bra förslag. Vi blir 70 personer så jag behöver något mer än kylskåpet.

  • zudette 6 juni 2009

    Kolla med cateringfirmor i din stad - kanske kan du hyra de lådor du behöver om de kan undvara!

  • mooseella 6 juni 2009

    lägg kylklampar i ugnen och ha en del mat däri. fungerar utmärkt.
    ingen värme på då :D

  • The_mama97mia 6 juni 2009

    Jag gjorde en gång som så att jag hade en stor "plastbåt" typ en sån som ungarna kunde ha som sandlåda, fyllde med kallt vatten o sen i med massor med is (det går att köpa från restauranger som har ismaskin) och sen var det perfekt kyl för både dryck och väl paketerad mat.

  • boz1965 6 juni 2009

    Kolla med en firma som säljer emballage, t.e.x. BoxOn eller Papco. Skulle det krisa så kan man gå till lokala byggshoppen och köpa 20 mm's styrolitplattor och styrolitlim och själv tillverka lådorna, så får man dessutom precis den storlek man behöver/vill ha på lådorna. Styrolit går alldeles utmärkt att skära till och forma med en tandad brödkniv.

  • marilyn 7 juni 2009

    Du kan ju hyra ett kylskåp!

  • XYZ 9 juni 2009

    Ekolådan har frigolitboxar för 110 kr, kanske känner du någon som köper därifrån

  • Karon 7 augusti 2009

    Zooaffärer får sina fiskleveranser packade i frigolitlådor, Du kan säkert få eller be att få köpa nägra. Kylan får man väl ordna med kylklampar.

  • Snorrfan 7 augusti 2009

    Tack för alla tips. Vi hyrde kylskåp, två st och kompletterade med en sk dynlåda i plast som vi isolerade med frigolit. Som kylklampar använde vi halvfyllda petflaskor som vi frös in, fungerade utmärkt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.