Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fullkornspitabröd

  • Asast 28 februari 2008

    Säljer någon av de stora kedjorna (ICA, Coop, Hemköp, Willys fullkornspitabröd? I så fall, vad heter märket?

  • marinkovic 28 februari 2008

    (Y)
    Ja det har jag sett på Ica Maxi i Växjö,de har även fullkorns hamburger/korvbröd

  • marinkovic 28 februari 2008

    (Y)
    Hej
    Mailade min kompis spm är nattuggla.Hon hade ett eget recept på fullkorns pitabröd.

    Nu du !
    50 gram jäst
    5 dl vatten
    1 msk psylliumfrön
    1 tsk salt
    1 msk honung
    2 msk kallpressad rapsolja
    ca 10 dl dinkel fullkorn
    2 dl grahamsmjöl
    olivolja för smörjning av plåten.

    Börja med att sätta ugnen på 175 grader.
    Smula jästen,tillsätt det 37 gradiga vattnet.Blanda ned salt,honung,olja,frön samt mjölet lite i taget.Dinkelmjölet gör degen lite kladdig.Låt degen jäsa under bakduk 60 minuter

    Baka ut degen på mjölat bakbord,dela degen i 12 bitar.
    Kavla ut bitarna till ½ cm tjocklek.Smörj plåten med olivolja.
    Grädda i ugnen ca 8-10 minuter.
    Ha inte provat detta själv,men ska nog göra det !

  • Asast 28 februari 2008

    Skrivet av marinkovic den 28 feb 2008

    (Y)
    Ja det har jag sett på Ica Maxi i Växjö,de har även fullkorns hamburger/korvbröd


    Tack för tipset! Ska kolla på ICA Maxi hemma hos mig, men jag förmodar att olika ICA-affärer har olika sortiment så det är ju inte säkert det finns här. Om du har vägarna förbi Maxi får du gärna kolla vad det är för märke.


    Skrivet av marinkovic den 28 feb 2008

    (Y)
    Hej
    Mailade min kompis spm är nattuggla.Hon hade ett eget recept på fullkorns pitabröd.


    Tack för receptet! Hälsa din kompis! Supergulligt av henne och dig!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.