Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gummiringar till glasburkar

  • canonlars 8 juni 2009

    Hej jag letar efter gummiringar för attkonservera i glas burkar ,
    Behöver olika storlekar undrar om det e någon som vet var man kan få tag i detta.
    mvh Larsolof

  • bernit 8 juni 2009

    Bra fråga, jag letade själv för ett antal år sedan efter dessa packningar men avbröt letandet eftersom jag fick en mängd röda och gröna ringar i olika storlekar av en moster så jag klarade mej. Förr vet jag att det fanns i ICA- och Coop-butiker på hösten när det var dags att konservera men som sagt det är länge sedan.

  • idea_ 8 juni 2009

    Ica har fortfarande i vissa butiker, men annars finns det på Åhlens om det finns ett sådant där du bor.
    Lycka till (Y)

  • canonlars 8 juni 2009

    Tack för bra svar skall kolla detta
    (Y):p

  • boz1965 9 juni 2009

    ÖoB har (i alla fall här i sta'n).

  • osita 10 augusti 2009

    Järnhandeln (då GAMLA sortens)

    Här skulle jag definitivt gå dit!!!!! :p

  • maithab 11 augusti 2009

    Ica har av märket Fido. Där köpte jag nya gummipackningar till mina burkar. Men de tar nog bara in 1-liters glasburkar och tillhörande gummiringar, men fråga!
    Åhlens har även större burkar.
    Sen ska det finnas ett märke som heter Granit också.

  • Cassiopeya 11 augusti 2009

    Tror jag såg sånna gummiringar på Ö&B i Mariestad, borde finnas på alla deras butiker kan man tycka =)

  • canonlars 11 augusti 2009

    tack alla för hjålpen skall kolla detta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.