Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

handtag och lock till gamla kastruller

  • mimsan 28 mars 2011

    Hejsan! Har en hel del fina kastruller i aluminium efter min mamma. Saken är den, att handtagen och locken som fanns där har blivit gamla och har så småningom gått sönder. Däremot är kastrullerna superbra! Är det någon som vet var jag kan hitta någon i Stockholm som kan fixa nya handtag / lock till mina fina kastruller???? De är jättebra att laga mat i!!!
    Hoppas på svar!

  • evasnuttan 7 april 2011

    Prova med myrorna eller någon annan typ denna verksamhet.

  • monac 7 april 2011

    tror inte dessa är så hällsobefrämjande tyvärr att tillreda mat i.

  • solvik207 7 april 2011

    Loppisar.....dom finns överallt.

  • kirre 7 april 2011

    Skrivet av monac den 7 apr 2011

    tror inte dessa är så hällsobefrämjande tyvärr att tillreda mat i.

    inget problem! De är annars hela och väldigt rena!!!

  • Mistys 7 april 2011

    När man kokar mat i aluminiumkastrull släpper kastrullen ut lite aluminium i maten varje gång. Ju mer syra i maten ju mer aluminium. Sök info på nätet om detta! Jag skulle inte laga mat i aluminium hur hela och rena dom än är. Finns på förslag att livsmedelsverket ska gå ut med varning ( redan gjort i andra länder)

  • lena01 7 april 2011

    Släng kastrullerna ,dom är inte bra att laga mat i. Jag har rensat bort mina.

  • The_mama97mia 7 april 2011

    Jag måste hålla med - alu kastruller ska du INTE laga mat i

  • monac 8 april 2011

    Skrivet av Misty09 den 7 apr 2011

    När man kokar mat i aluminiumkastrull släpper kastrullen ut lite aluminium i maten varje gång. Ju mer syra i maten ju mer aluminium. Sök info på nätet om detta! Jag skulle inte laga mat i aluminium hur hela och rena dom än är. Finns på förslag att livsmedelsverket ska gå ut med varning ( redan gjort i andra länder)



    Det var det jag menade.- så är det trist nog.

  • DoctorWho 8 april 2011

    En forskare sa i Vetenskapens Värld, att aluminium-larmet var överdrivet och att man lungt kunde fortsätta att laga mat i aluminiumkastruller. Mängden aluminium som fälls ut är så liten att den är ofarlig. Aluminium-larmet kom av att forskare fick reda på att aluminium lagras i kroppen när man lider av vissa sjukdommar. Och det är enbart pga sjukdomen som aluminium lagras i kroppen.

    Fortsätt att laga mat i aluminiumkastruller, det är ofarligt!

  • The_mama97mia 8 april 2011

    Too late, jag har gjort mig av med mina... :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.