Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Heinz Tomato Soup, vart köpa?

  • Valkyria19 1 november 2008

    Någon som vet vart man kan få tag på den runt Göteborgstrakten eller online? Jag vet att ÖB hade den tidigare men nu verkar det som om den inte finns där längre.

  • ensomvarmed 7 november 2008

    Om du läser riktigt noga på Heinz etiketter så hittar du '57 varities'... Deras grundkoncept har varit att ha just 57 produkter. Den som säljer sämst tas bort och en ny läggs till på prov. Otroligt smart faktiskt. Jag har en flaska 'Zigeunersauce' på min hylla... Inköpt i Tyskland för några år sedan. Den etiketten skulle inte vara gångbar här så det är möjligt att man kör konceptet per land eller hur jag nu skall uttrycka det. SÅ om vi i Sverige inte äter tillräckligt med tomatsoppa så försvinner den ur sortimentet... Lätt som en plätt höll jag på att skriva.. föresten, varför gör man plättar när det är samma smet som i de mera rationellt tillverkade pankakorna?

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Henry_Heinz är en länk att kolla

  • monac 7 november 2008

    intressant:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.