Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kärnmjölkspulver

  • Asast 6 mars 2008

    Går det att köpa kärnmjölkspulver någonstans om man är privatperson?

  • farmoringer 6 mars 2008

    Inte en aning måste jag säga...har aldrig behövt det så jag har aldrig funderat över det..

  • Asast 6 mars 2008

    Förekommer relativt ofta i amerikanska recept, men här är det mest bagerier och livsmedelsföretag som använder det. Jag har många amerikanska kokböcker och tidningar där kärnmjölkspulver används. Därför är jag nyfiken på om man kan få tag i det som privatperson.

  • tulipan 6 mars 2008

    Inte det blekaste:o

  • 17 mars 2008

    Skrivet av Asast den 6 mar 2008

    Förekommer relativt ofta i amerikanska recept, men här är det mest bagerier och livsmedelsföretag som använder det. Jag har många amerikanska kokböcker och tidningar där kärnmjölkspulver används. Därför är jag nyfiken på om man kan få tag i det som privatperson.


    hej! jag undrar faktiskt samma sak som dej! för jag har också en massa recept i amerikanska kokböcker o dom har det i jättemycket ju... lite irriterande att man inte kan köpa det någonstans. men ja kan kolla runt lite på caféer o bagerier om dom vet? eller om man kan köpa det av dom. om ja hittar något så skriver ja här igen.

  • Asast 17 mars 2008

    Skrivet av emma den 17 mar 2008

    Skrivet av Asast den 6 mar 2008

    Förekommer relativt ofta i amerikanska recept, men här är det mest bagerier och livsmedelsföretag som använder det. Jag har många amerikanska kokböcker och tidningar där kärnmjölkspulver används. Därför är jag nyfiken på om man kan få tag i det som privatperson.


    hej! jag undrar faktiskt samma sak som dej! för jag har också en massa recept i amerikanska kokböcker o dom har det i jättemycket ju... lite irriterande att man inte kan köpa det någonstans. men ja kan kolla runt lite på caféer o bagerier om dom vet? eller om man kan köpa det av dom. om ja hittar något så skriver ja här igen.



    Vad snällt av dig! Jag håller tummarna!

  • Glitterfia 17 mars 2008

    prova en hälsokostbutik. de kanske har, i alla fall kan nog dom i butiken tipsa vidare.

  • anders_23033 16 september 2010

    går det inte att byta ut kärnmjölk mot grädde då? det ser ut som grädde iaf då man kollar på youtube.

  • matpolisen 16 september 2010

    Du kan alltid använda resterna från färskosttillverkning som kärnmjölk.

  • solvik207 16 september 2010

    ICA har kärnmjölkspulver i sina bakverk. Kanske har dom det även till försäljning.

  • vinciqator 16 september 2010

    Kärnmjölkspulver och vasslepulver är proteinkällor. Går att ersätta med det svindyra Dalblads Bake Pro

  • The_mama97mia 16 september 2010

    skojigt när man lyfter ett par år gamla trådar, det kan ju hänt massor!

    Jag blir nyfiken på vad man ska ha det till? vilket recept???

  • kickan222 12 maj 2011

    Man kan ersätta flytande Kärnmjölk med vanlig Lättfil 0,5%..
    Kärnmjölk är lättrinnig, har en syrlig o aningen kärv smak o det har även lättfilen..Använder den själv!
    Ren kärnmjölk har funnits att köpa från de allra nordligaste mejerierna.. Övik o uppåt..Tidigare iaf.
    :)

  • bobbels 16 juni 2011

    Hej mitt namn er connie och jag er dansk, man kan köpa kärnmjölk i danmark der vi alltid har haft det.Jag har funnet ut av att man kan köpa det i polska affärer for de har det också till varje dag.
    Gjorde koldskål igår i danmark gör vi det av kärn mjölk men jag tog en lättfil eller mellan fil 2 ägblommar vanilla och sukkar piska allt det ihop ställas kalt lite, sen er det som danska koldskål.connie

  • munspele 11 januari 2013

    När jag var ung, bodde i Stockholm, fanns kärnmjölkspulver att köpa i hälsokostaffärer. De, affärerna alltså var inte så vanliga på 60- talet. I Tyskland kryllade det av dem, då som nu

    Hälsningar Emmchen

  • munspele 19 mars 2013

    Apropå kärnmjölk. Det går INTE att ersätta kärnmjölk med grädde! Kärnmjölk är tvärtom en restprodukt vid smörtillverkning, som ju görs av grädde, och är det som blir kvar när smöret är kärnat. Det blir en mager produkt som är mycket bra till bakning. Hemma, när den fanns att köpa i mjölkaffären drack vi den som törstsläckare på sommaren.
    Emmchen

  • mackapu 5 januari 2016

    Det går att köpa kärnmjölkspulver
    på Amazon. Länk: http://www.amazon.com/Barry-Farm-Buttermilk-Powder-1lb/dp/B0001AVTDG

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.