Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kalkon + tillbehör

  • sötlinda 25 november 2008

    Jag tänkte laga en thanksgivingmiddag för första gången i år, är det någon som vet vart man hittar kalkon, tranbär, färdigt majsbröd mm, dvs allt som kan förenkla för mig. Stockholmsområdet eller ännu hellre Järfälla.

  • 25 november 2008

     

  • elpatron 25 november 2008

    Willys? Ligger det utanför stockholm? Aldrig hört talas om, är det en mindre ort nära fittja eller trosa då? Eller en by?

  • stepp567 25 november 2008

    Williys är en mataffärsbutik , det är ingen ort eller by som jag har hört talas om.
    ? är om ni har en butik som heter Willys?

  • ida85 25 november 2008

    willys finns väll i alla städer! som jag har sett i alla fall . där hittar man allt man behöver !:)

  • elpatron 25 november 2008

    men jag bor i Trzandjastzersky, så det känner jag inte till. Jag kan inte ens svenska men kör ett översättningsprogram från svenska till mitt språk, sen tillbaka till svenska så ni ksa frötså mgi lttäare

  • molu 25 november 2008

    ICA i Viksjö

  • elpatron 25 november 2008

    Skrivet av molu den 25 nov 2008

    ICA i Viksjö


    Skum stavning på Växjö det där....men ok (H)

  • lena_61 25 november 2008

    Elpatron????? (N)(N)

  • systeryster 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    men jag bor i Trzandjastzersky, så det känner jag inte till. Jag kan inte ens svenska men kör ett översättningsprogram från svenska till mitt språk, sen tillbaka till svenska så ni ksa frötså mgi lttäare

    Ja nu börjar man förstå....:o:)
    Men vad har det med kalkon att göra?
    Tycker du ska starta en egen tråd som handlar om dig själv!
    Nu till frågan om var.Jams finns på burk på ica Maxi (i Gävle i alla fall) möjligt att de har det övriga också!

  • elpatron 25 november 2008

    Skrivet av Lena_61 den 25 nov 2008

    Elpatron????? (N)(N)


    Att du orkar...LEEEEEEEEE nån gång...skratta o va glad...
    Du måste vara en bitter människa som inte kan se ngt roligt i en enda kul kommentar...
    Hur kul det än är så har du bestämt dig för att dissa mig..
    Men du påverkar inte mig ändå, sorry gumman

  • segerwitch 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    men jag bor i Trzandjastzersky, så det känner jag inte till. Jag kan inte ens svenska men kör ett översättningsprogram från svenska till mitt språk, sen tillbaka till svenska så ni ksa frötså mgi lttäare


    Det öppnas en affär i Trzandjastzersky, men tyvärr efter Nyår(Y)

  • elpatron 25 november 2008

    Skrivet av segerwitch den 25 nov 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    men jag bor i Trzandjastzersky, så det känner jag inte till. Jag kan inte ens svenska men kör ett översättningsprogram från svenska till mitt språk, sen tillbaka till svenska så ni ksa frötså mgi lttäare


    Det öppnas en affär i Trzandjastzersky, men tyvärr efter Nyår(Y)


    HAHA, ok...så ska jag dit o köpa kalkon för hela veckopengen :D

  • sötlinda 25 november 2008

    Tack för alla otroligt relevanta svar :)
    Hittat både kalkon och jams. Nu gäller det bara att bestämma sig för ett recept på "stuffing" eftersom man inte har ett som gått i arv från mormors farmor osv. Glad thanksgiving på er!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.