Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kent pumpa?

  • jonzi 12 oktober 2010

    vart får man tag på kent pumpor? eller kent pumpking.
    Brukade laga pumpstuvning/soppa på denna typ av pumpa när jag bodde i Australien, men har svårt att hitta den sorten i Sverige, den är plattare i formen och grön fast orange kött, och hälften så stor som en vattenmelon.

    skall vara en väldigt bra matpumpa, finns det annars någon som har bra exempel på bra matpumpor och vart man hittar dem?

  • Mistys 12 oktober 2010

    Jag älskar butternutsquash som också är en pumpa trots namnet. Bara ugnsbakad eller i risotto eller som puré. Mums,och finns att köpa på dom flesta större butikerna. Även Spagettipumpa är supergott men näst intill omöjligt att få tag på så har någon ett tips där vore jag glad!

  • chrisq 12 oktober 2010

    (Y) kolla hemköp brukar finnas det mesta där i pumpväg o dom kan beställa hem åt dig

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.