Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokosmjöl?

  • frucaos 3 maj 2010

    Är det hälsokost som gäller när man ska köpa? Räknar med att det inte går att byta mot kokosflingor - eller?

  • The_mama97mia 3 maj 2010

    http://www.mabrapostorder.se/se/art/cocos-kokosmjol-500-g-bio.php

    här kan man beställa verkar det som

  • frucaos 3 maj 2010

    Tack, mama97mia, men jag hoppas hitta det närmare än så ... får kika lite i hälsokostbutikerna "i närheten" när jag får chansen.

  • The_mama97mia 3 maj 2010

    Fast egentligen, kokosmjöl är ju bara finare malda kokosflingor, varför inte testa att köra i matberedaren till mjöl? Jag hade faktiskt inte hört talas om kokosmjöl men förstår nu att det används till pannkakor m.m. Man lär sig ngt nytt varje dag...
    Till o med Google trodde att jag ville söka efter kokosmjölk och hade skrivit fel...

  • molariwhip 1 juli 2010

    kolla hälsokraft butikerna dom har billigare amanprana och det blir ett helt grymt bröd för gluten allergiker och diabetiker, det är jättesaftigt

    http://www.halsokraft.se/?id=31

  • Poul_g 14 februari 2012

    Någon som vet om priserna gått ner något nu på senaste? 1Kg för 160kr känns ganska mycket än.

  • estrid1 15 februari 2012

    Skrivet av mama97mia den 3 maj 2010

    Fast egentligen, kokosmjöl är ju bara finare malda kokosflingor, varför inte testa att köra i matberedaren till mjöl? Jag hade faktiskt inte hört talas om kokosmjöl men förstår nu att det används till pannkakor m.m. Man lär sig ngt nytt varje dag...
    Till o med Google trodde att jag ville söka efter kokosmjölk och hade skrivit fel... [/quote

  • estrid1 15 februari 2012

    Kokosmjöl innehåller 10% fett medans kokosflingor innehåller runt 60% så det blir inte samma sak.

  • estrid1 15 februari 2012

    Kokosmjöl innehåller 10% fett medans kokosflingor innehåller runt 60% så det blir inte samma sak.

  • Mistys 15 februari 2012

    Skrivet av mama97mia den 3 maj 2010

    Fast egentligen, kokosmjöl är ju bara finare malda kokosflingor, varför inte testa att köra i matberedaren till mjöl? Jag hade faktiskt inte hört talas om kokosmjöl men förstår nu att det används till pannkakor m.m. Man lär sig ngt nytt varje dag...
    Till o med Google trodde att jag ville söka efter kokosmjölk och hade skrivit fel...



    Nej kokosmjöl ÄR INTE malda kokosflingor. Ska du baka blir resultatet helt fel om man mal själv. Kokosmjöl är kokosfibrer dvs malda rester av det som blir kvar efter att man tagit reda på och gjort kokosflingor. Jag köper mitt mjöl på www.bodystore.se http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/kokosfiber_kokosmjol-eko_fairtrade-1000-g
    Aman Prana heter det riktiga mjölet och innehåller 4 kolhydrater/100g. Jag vet att det dykt upp mer eller mindre oseriösa tillverkare av kokosmjöl också. Du får inte samma resultat vid bakning om du inte kollar att det är rätt mjöl, om det nu är till bakning du ska ha det;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.