Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Korv

  • klarafardigaga 1 juni 2010

    Nu när grillsässongen är här vore det toppen med tips på goda och "nyttigare" korvar. Finns det någon korv som har högt köttinnehåll runt 70-80% och få tillsatser i butik?

  • The_mama97mia 1 juni 2010

    Hej, Lidl har en del roliga tyska korvar i butik, är inte säker på köttinnehåll men det framgår ju av förpackningen.

  • Sork 1 juni 2010

    Då vill jag tipsa dig om Ingelsta kalkonkorv. Högt köttinnehåll och väldigt välrökta och goda. Jag köper dessa på Ica Maxi.

  • boz1965 1 juni 2010

    Kan rekommendera Ingemar Johanssons E-nummerfria falukorv. God att grilla i tjocka skivor och finns i de flesta butiker och tillhör standardsortimentet på CityGross.

  • siggemums 1 juni 2010

    Har egentligen slutat äta korv för att jag inte tycker att det är gott men sen jag blev tipsad om : Härryda korv från H Karlssons Charkuterifabrik så är detn det enda jag köper till familjen. Den är jättegod, så kräsna jag kan till och med äta av den. Inga E-nummer. I falukorven som jag har hemma är det 63% kött.

  • klarafardigaga 7 juni 2010

    Tack! Ska försöka hitta och prova alla sorter i sommar. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.