Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lavendel????????

  • The_mama97mia 6 juli 2009

    NU blommar min lavendel fint och rikligt!
    Ska försöka spara o göra socker av det, sen torkar jag väl o lägger i garderoberna.

  • Annamittimaten 6 juli 2009

    Vet att en del teaffärer säljer lavendel, där har jag köpt.

  • guardianlinda 6 juli 2009

    Hej på er allihopa(H) Jag är väldigt tacksam för alla bra tips och råd jag fått av er......I helgen var jag och grattade en vän, förutom present fick hon en Lavendelblomma att plantera ute, var mkt uppskattat(Y) Det blir nog ett inköp själv med:)

    Önskar alla en bra sommar(L) Linda

  • Coomber 27 juli 2009

    Man kan hitta lavendel på nätbutiker ibland.. www.amuletten.net har lavendel bl a

  • Matvagott 27 juli 2009

    :)Har ni provat och lägga strösocker och lavendel i en glasburk och låt det stå ett tag..doftar ljuvligt..
    Och smakar desamma...:p

  • L81968 27 juli 2009

    Jag har en massa lavendel i trädgården, en häck längs en mur. Jag och humlorna äääälskar den! De flesta blommorna utslagna. Kan jag ta dem och torka eller är det försent tror ni? L8

  • mooseella 11 augusti 2009

    Går utmärkt att plocka, gör buntar och häng dem uppner gärna på mörkt ställe. De släpper ifrån sig lite blomblad men det doftar om fröna som är kvar. Sedan är det bara att sy små påsar och lägga ner det där i. Jag hänger lavendelpåasar på mina galgar i hallen, kram lätt på dem när jag ska ha gäster. Uppskattas (Y)

  • maithab 11 augusti 2009

    Man kan köpa lavendel på en del kryddgårdar, t.ex. http://borgebykryddgard.jetshop.se/

  • Lavendela 3 september 2010

    :) Hej, jag har också letat efter lavendelblommor.
    De ända som fanns här i Stockholm var någon affär i Gamla Stan och de var jättedyrt.

    Gå in på:
    www.lavendela.se
    www.provencus.se

    Vi har bra priser och direktimporterar och även Ekologiska
    lavendelblommor till matlagning och bakning.

    Hälsar britt

  • tarris 3 september 2010

    Hej! Jag brukar köpa lavendel på marknader ibland. De som säljer kryddor i påsar brukar oxå ha torkad lavendel....
    Du kan oxå googla på "kryddor" och då kommer du till firmor som säjer kryddor, inkl lavendel, på nätet. Exempelvis Borgeby kryddor.
    Jaaa, visst är det gott med lavendelskorpor! Jag brukar ha både mörk choklad och lavendelblommor i mina!

  • carmarino 3 september 2010

    Jag har köpt mina från Österlenkryddor, http://www.osterlenkryddor.se/. De har bra kvalitet på sina kryddor, och har egen odling av lavendel.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.