Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Linser i storförpackning

  • VenusAndMars 18 december 2011

    Hej,
    jag undrar var jag kan köpa linser i storförpackning. Willy's kanske? Jag var nyss och köpte fem kg ris på ICA , och det var ju bra*, men största förpackning linser var 500 g med åtföjande (höga) kilopris :/

    ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺

    *Jag hade gärna köpt 100 kg, för jag tänker inte sluta äta ris inom det närmaste decenniet.

  • Erajscha 29 december 2011

    Prova någon butik som säljer utländska varor, typ "orientlivs".

  • VenusAndMars 29 december 2011

    Skrivet av Erajscha den 29 dec 2011
    Prova någon butik som säljer utländska varor, typ "orientlivs".

    Tack Erajscha, det ska jag göra. Samtidigt med att jag ställde min fråga här skickade jag den till 6-7 grossister - bara tre har svarat alls, två att de inte säljer till privatpersoner; inga tips eller så.
    Först blev jag för...vånad men nu tänker jag att det väl är för att de annars skulle konkurrera med sina egna underleverantörer.

  • wildlife 29 december 2011

    Linser vet jag inget om , men jasmineris köpte jag en 20-kilossäck på Willys för runt 200:-... dom kanske har slutat med den nu, men 10 kr/kilo är ju kanonbilligt ;)

  • VenusAndMars 30 december 2011

    Skrivet av wildlife den 30 dec 2011
    Linser vet jag inget om , men jasmineris köpte jag en 20-kilossäck på Willys för runt 200:-... dom kanske har slutat med den nu, men 10 kr/kilo är ju kanonbilligt ;)

    Visst är det, wildlife, ris är inte så svårt att hitta. Men varför inte linser, ärtor, bönor av alla de slag (favabönor och kikärtor till min Foul Mudammas!), pasta och...och...och även om mitt hjärta blöder för de detaljhandlare jag kanske skulle konkurrera ut med mina säckar med linser och bönor (*I*N*T*E!) borde jag naturligtvis, om jag hade haft så mycket som ett uns företagsamhet i mig, starta ett kooperativ för handel med denna typ av stapelvaror.
    - - -
    Ett medlemskooperativ med full transparens vad gällde varornas ursprung, omständigheterna kring odlingen, odlarnas villkor, kooperativets vinstmarginaler...hele milevitten.

    Ett kooperativ som, till skillnad från Coop, vore värt namnet.

    I nästa liv kanske;)

  • a-lie 30 december 2011

    Prova med City Gross, de säljer ju ganska mycket i "storpack".

  • callemero 30 december 2011

    Citygross har.

  • Samur 30 december 2011

    Där jag bodde en gång kunde man köpa linser, kikärtor och bönor i lösvikt till bra pris. Jag tror också på någon typ av orientallivs. Lycka till : )

  • VenusAndMars 3 januari 2012

    OK, Citygross får det bli. Samt mina arabiska vänner med butiken på hörnet (ex: 800 g Favabönor/Foul - 16 kr). Hjärtligt tack för alla svar och tips!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.