Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Osötad kräm?

  • stiina 12 augusti 2009

    Nu har jag i flera dagar scannat igenom internet utan tillfredställande reslutat.
    Det Finns alltså osötad (utan varken socker eller sötningsmedel) kräm, i flera olika smaker, och flera bloggare som äter sådan. Men jag förstår inte var de får tag i den!
    Någon som vet?

    Blå band har uppenbarligen flera kallrörda krämer men bara för storkök, och den enda sida man kunnat köpa krämen på var i portionspåsar för ca 7 kr st på någon allergisajt.

    Kan man inte få tag i deras kräm på annat vis? Eller finns det någon annan kräm?



    Tack för svar..

  • osita 12 augusti 2009

    Skicka ett mail med fårfrågan direct till tex. Ekströms www.procordiafood.com
    Jag hade ett problem med deras produkt för ett tag sedan och det dröje bara 1-2 dagar innan jag fick svar till min mail jag uppgivit.

    Annars får du ta och göra härliga egna krämer i mixen utan socker!!!!
    frukt, vatten/juice, maisenamjöl eller annat förtjockningsmedel.
    Någon som har ett bra recept att dela med sig av??????

  • AnneNi 12 augusti 2009

    Jag brukar koka äppel/päronkräm ibland utan socker. Jag skalar och delar frukten i små bitar. Kokar med lite vatten tills frukten är mjuk och reder med potatismjöl utrört i vatten. Häller ev i lite kanel och russin. Päron är oftast sötare än äpple, så vill du ha en sötare kräm ta mer päron.

  • stiina 12 augusti 2009

    Tack för svaren!
    Jag har nu skickat iväg ett mail till både Ekströms och Blå Band angående krämerna.

    Jag ska även prova göra egen kräm utan socker, vilket säkert bli ännu godare än någon pulver-produkt :D

  • elinnordin 12 augusti 2009

    jag äter nästan alltid ekströms aprikos eller hallonkräm. innehåller dock sötningsmedel, men i väldigt litern mängd. den är söt, men ändå inte alls så söt som vanlig kräm. den är syrlig och perfekt! ger inget utslag på mitt blodsocker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.