Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pizza sten

  • mg71 28 augusti 2008

    Eftersom recepten är framtagna speciellt för denna sten av användare/testpiloter och av mig så kommer dessa till att börja med uteslutande levereras tillsammans med stenen i samband med att den kommer att lanseras.
    Troligtvis kommer det till en hemsida som knyter till produkten och där kommer det att läggas ut användarnas egna recept och kanske de som finns med i bruksanvisningen/receptsamlingen.
    Själv har jag en förkärlek för ciabatta bröd och om du vill så kan du mejla mig så skickar jag ett recept till dig.
    För egen del har det handlat om att på ett så enkelt sätt som möjligt kunna förmedla bakkonst till gemene man, vilket har handlat om att ta fram recept som inte kräver för mycket av den som skall göra det.
    Man vill ju att ALLA skall kunna baka gott bröd! och med en riktig baksten så blir det ju så mycket godare!!!

    /mg71 - [email protected]

  • lechef 15 oktober 2008

    Om man inte orkar vänta eller betala för den optimala baksten så kan den händige själv kapa till en stenskiva t.ex. i täljsten, kalksten eller marmor. Visst de kanske inte håller en livsstid men hur många behöver den garantin. Köpte själv en begagnad marmorskiva (2-3 cm tjock) för 50 kr. Köpte till en diamantkapskiva för 90 kr och lånade en rondell som jag kapat skivan med. För 140 kr har jag fått två bakstenar. Har använt dem i några månder nu, gräddar på den grova sidan, och det fungerar mkt bra till surdegsbröd, bullar, pizzor m.m, Försöker vara försiktig när jag värmer upp och kyler sten. Förhoppningsvis håller de några år och då köper jag kanske marmorskiva till eller investerar i en "riktig baksten".

  • Smulpajen 15 oktober 2008

    Granit fungerar också alldeles utmärkt. Tål mycket hög värme. Vet flera som har det. Man kan beställa hos ett stenhuggeri.

  • The_mama97mia 23 maj 2009

    Hittade denna tråd idag, har lyft frågan om pizzasten i tråden Weberns vänner.
    Jag köpte en sten på COOP av märket Gastro, 89 spänn, nu måste jag inviga den men har inte hittat så mkt matnyttiga konkreta tips till stenen? Det hette grill/pizzasten. 34 cm i diam, 1,2 cm tjock. Ingen degspade med i förpackningen.

  • Snoops 24 maj 2009

    Jag har en Pizza Pronto från OBH Nordica hemma. En slags röd pizza maskin för hemmabruk.
    Den är kanon.
    Den har en vit sten i botten (Vet inte vad det är för sort, det står inte i bruksanvisningen...) och olika temperaturinställningar från 135grader upp till 350 grader.
    Pizzeriors ugnar kommer upp i mycket höga temperaturer, något man inte kan göra med en vanlig hushållsugn, men med en Pronto kommer man nära.
    Med den kan man baka annat också som panpizza, baguetter, paj, tunnbröd och knäckebröd.
    Mycket värt att prova, jag lovar. (L)

  • emaxen 24 maj 2009

    sett att de säljer det på coop, ca 100 kr kosta den här i skara

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.