Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept som försvann

  • fyran4 29 mars 2008

    Hej
    När ni "tilllåter " recept vilka kreterier har ni då?

    jag hade hittat en supergod gryta som hette biff med mustig svampsås.
    La in den på min sida och sedan då jag ville göra om den så var den borta.
    Någon som vill minnas den?
    Som har den liggandes..
    Snälllllaaa.

  • farmoringer 29 mars 2008

    Det var inte du som skrivit receptet då?? När jag skrev biff med mustig svamsås kom det upp en lövbiffpanna. det var inte den du sökte med andra ord??

  • tantdrake 29 mars 2008

    Kan det ha varit skrivet av en medlem som gått ur och fått sina recept borttagna?

  • enAnnan 29 mars 2008

    Jag förstår inte riktigt vad du menar.
    Du kan inte ändra ett recept som du själv inte skrivit.
    Det kan bara den som skrivit receptet göra.

  • vanillalover 29 mars 2008

    Med att göra om den, tror jag att hon menar att laga den en gång till... Har dessvärre inget svar på det andra problemet.
    /Marie

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 29 mar 2008

    Det var inte du som skrivit receptet då?? När jag skrev biff med mustig svamsås kom det upp en lövbiffpanna. det var inte den du sökte med andra ord??


    Hej
    Var tvungen att gå in och titta på lövbiffpanna och det var inte den tyvärr.

    Alltså den var så god.

  • fyran4 29 mars 2008

    Skrivet av enAnnan den 29 mar 2008

    Jag förstår inte riktigt vad du menar.
    Du kan inte ändra ett recept som du själv inte skrivit.
    Det kan bara den som skrivit receptet göra.


    Nej
    Jag har inte skrivit den men jag vet att då jag förde över den till min kokbok så skulle den kollas om den skulle bli godkänd. Sen då jag ville göra om den så var receptet borta.
    Så jag förmodar att den då inte blev godkänd.
    Synd den var supergod.
    Så jag tänkte om någon hade den i sina gömmor så skulle ja gkunna skriva av den i min kokbok hemma på vanligt papper så att säga.

  • farmoringer 29 mars 2008

    synd att du inte kommer ihåg vem som skrev det...få bli stor efterlysning..: BIFF MED MUSTIG SVAMPSÅS...

  • Queenie 29 mars 2008

    Även om vi inte godkänner ett recept och det skickas ett mejl om att "receptet ej blev godkänt" med en förklaring om varför i mejlet, vi kan absolut inte ta bort några recept. Det har i så fall den som lagt in receptet bett matklubben att göra. Vet att det var en som lämnade matklubben för ett tag sen och hennes recept försvann, det kanske var ett av hennes?

  • fyran4 29 mars 2008

    Ja så kan det ju vara..
    Hur ofta blir inte recept godkända?
    den var supergod, jag har provat göra något likande men det blev ju inte alls samma sak.:'(

  • enAnnan 29 mars 2008

    Aha nu är jag med också
    :p
    lite trög så här på lördagen.

    Vad tråkigt.
    Hmmm undrar om någon vet eller kan.
    Jag hoppas.

  • enAnnan 29 mars 2008

    Jag googlade och hittade detta!
    Kan det stämma??

    Du behöver:
    4 skivor ryggbiff (ca 4 x 150 g)
    salt
    grovmalen svartpeppar
    1 gul eller röd lök
    1 morot
    150 g champinjoner
    2 msk mörk oxfond
    3 dl vatten
    1 dl matlagningsgrädde
    1 msk tomatpuré
    ½ - 1 msk idealmjöl
    Gör så här:
    Hetta upp en stekpanna med matfett. Stek köttet så det får fin färg. Salta och peppra. Sänk temperaturen och låt steka på svag värme i ca 15-20 minuter. Lägg över köttet på ett fat.

    Hacka lök, skala och hacka morot, skiva champinjonerna. Stek tillsamman i matfett. Salta.

    Tillsätt oxfond, vatten, grädde, tomatpuré. Strö försiktigt över idealmjöl och rör ner (så att det inte blir klumpar) eller rör först ut mjölet i vatten. Rör om och låt koka upp och sedsan puttra 1-2 minuter. Lägg tillbaka köttet så att det blir varmt.

  • fyran4 30 mars 2008

    JOOO just det. Det inte riktigt så men hemskt nära. Måste ta och skriva ner det.
    Tycker det var supergott och även barnen gillade det.
    och eftersom vi inte tål mjölk så är det så enkelt att bara behöva byta ut matlagningsgrädden

    TACK så mycket! Prova ni också!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.