Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salt och vinäger

  • Prima 5 oktober 2008

    Har för mej att Salt -och vinägerchips nämdes i nån tråd för ett tag sen men nu hittar jag den inte.

    Iallafall. Jag mailade både olw o estrella för nån månad sen o frågade om mina favoritchips skulle komma ut på marknaden igen. Mindes inte vem som salufört dom förut ... båda svarade dock att det inte fanns några planer på att börja sälja chipsen igen då dom sålde så dåligt.

    MEN hör och häpna. På citygross finns just nu ett erbjudande att köpa två 300gs påsar med Salt -och vinägerchips för 25 kronor. Estrellas.

    Är det inte märkligt? Men ack så glad jag är. Gissa om jag frossat i helgen :) Måste köpa fler så att jag har ett litet lager :)

  • frucaos 5 oktober 2008

    Ja, det är väl typiskt - jag tycker också om den smaksättningen! Det verkar ibland som om allt jag tycker om försvinner från marknaden - antar att det måste betyda att jag har säregna smaklökar?:o
    Lysande undantag till regeln är magnum strawberry white, som är min stora favorit - den har överlevt förvånansvärt länge!
    Någon mer som tyckte om Abbas thai-tuna på påse? Bara att värma, tillsätta lite crème fraiche (för den var HOT), och goda tillbehör som kokos, banan och jordnötter. Och så nudlar förstås. Mums. Den är borta - sålde dåligt. Suck. Inte har jag lyckats efterapa receptet heller.
    Skulle nappat på citigross erbjudande, men det är ju lite svårt eftersom jag är i Norge...

  • irrevirre 5 oktober 2008

    Jag saknar nötkaksmix. jag brukade göra en suverän äppelkaka där man bara klyftade äpplen, på med mixen och så smörklickar på det. Vips in i ugnen. Såååååå gott!
    Men det görs ingen nötkaksmix längre pga att det finns risk att lite blir kvar i maskinen vid tillverkningen och hamnar i tex sockerkakasmixen. Livsfarligt för de som har nötallergi.

  • MrsC 5 oktober 2008

    Här kan du köpa Salt & Vinegar crisps.
    http://webshop.englishshop.se/en/article/797/walkers_big_eat_salt_vinegar

    The English Shop finns i Stockholm och Göteborg:
    http://webshop.englishshop.se/

    Jag var i Söderhallarna i förra veckan och köpte upp mig på lite goda engelska varor såsom: Hula Hoops, Salt & Vinegar crisps, Lemon & Lime Marmelad...mm.

  • Agi007 5 oktober 2008

    Kolla Gray's i Malmö, vid Södertull. De har haft dem tidigare har jag hört.

  • Prima 6 oktober 2008

    Skrivet av Agi007 den 6 okt 2008

    Kolla Gray's i Malmö, vid Södertull. De har haft dem tidigare har jag hört.


    Har grays butik i malmö?? Jippie, då får jag ju tag på min favoritsenap med - yellow mustard - mums!! Finns bara ibland annars, i vanliga affärer!!

    SEN hittar jag inte i malmö, kan med nöd o näppe ta mej med bil till MaH hihi, får väl slå på eniro o kolla innan jag ger mej ut på chips och senapsjakt!! :) Tack för tipset!

  • Prima 6 oktober 2008

    Skrivet av MrsC den 5 okt 2008

    Här kan du köpa Salt & Vinegar crisps.
    http://webshop.englishshop.se/en/article/797/walkers_big_eat_salt_vinegar

    The English Shop finns i Stockholm och Göteborg:
    http://webshop.englishshop.se/

    Jag var i Söderhallarna i förra veckan och köpte upp mig på lite goda engelska varor såsom: Hula Hoops, Salt & Vinegar crisps, Lemon & Lime Marmelad...mm.



    ÅHHH! TACK för tipsen :)

  • Agi007 6 oktober 2008

    Och Lomma som ligger så nära Malmö ! Kanske bäst att du ringer först och kollar så att de verkligen har chipsen, för de har väl mest amerikansk mat annars?! Good luck !

  • monac 7 oktober 2008

    saknar en vinäger från kungmarkatta...på¨aprikoskärnor.
    Tror den hette Ume sue eller nått sådant. Underbart god!

  • monac 7 oktober 2008

    saknar en vinäger från kungmarkatta...på¨aprikoskärnor.
    Tror den hette Ume sue eller nått sådant. Underbart god!

  • monac 7 oktober 2008

    oj då tråden handlade visst om chips tydligen.
    saknar honugs rostade jordnötter oxå! riktig socker bomb...men jätte goda.

  • Eery 7 oktober 2008

    undrar vart närmaste citygross ligger(L)
    är larvigt förtjust i vinäger och chipsen kunde jag slafsa i mig en hel påse av rakt av

    trots att jag visste att jag blev helt skinnflådd i munnen efteråt:'(

  • shieldfire 8 oktober 2008

    Skrivet av monac den 7 okt 2008

    oj då tråden handlade visst om chips tydligen.
    saknar honugs rostade jordnötter oxå! riktig socker bomb...men jätte goda.


    Varje gång jag är i Östafrika köper jag upp mig på Simbachips framförallt deras Chutney chips.... Har aldrig sett dem i Sverige.:(

  • Eery 14 oktober 2008

    en glad nyhet till oss salt och vinägerchipsälskare
    jag pratade med en chipsansvarig på icabutiken här brevid och tydligen så kommer estrella att ha dom i sitt sortiment framöver(Y)

    åtminstonde tills dom ser att försäljningen sjunker igen så ut och fyll på förråden nu

  • MrsC 14 oktober 2008

    Inhandlade 2 påsar Estrella "Salt &Vinäger" Chips på Coop i Uplands Wäsby Centrum i söndags 12/10 de smakar OK!

  • Prima 14 oktober 2008

    Mmmm mumma!!! Tyckte dom var jättegoda!!! Och stora härliga påsar, massor m chips i :)

  • Smulpajen 14 oktober 2008

    Salt och vinäger från Estrella såg jag på Ica maxi i förrgår!

  • rebeccaw 14 oktober 2008

    :) Jag är också överlycklig att de kommit tillbaka! Hoppas de blir kvar denna gång!

  • dystraior 14 oktober 2008

    Själv saknar jag OLW:s fransk vitlök som de hade under fotbolls VM i Frankrike, jag vet att Estrella har vitlökschips, men de är inte lika goda!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.