Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smakessenser

  • jmhpj 8 februari 2010

    var kan man köpa smakessenser till bak och godis, t. ex. hallonsmak? Finns det någonstans på nätet, bor i ett litet samhäller så här går det inte att få tag på det !

  • asasto 8 februari 2010

    Essencefabriken har dessa enligt sin hemsida

    Essencer till smaksättning av glass, godis mm

    Ananas, Apelsin, Apelsinblom, Apricos, Arrac, Banan, Björnbär, Blåbär, Butter, Cacao, Cake, Chokladtoffeé, Citron, Cocos, Cognac, Enbär, Fläder, Grand, Granatäpple, Gräddkola, Hallon, Hasselnöt, Honung, Jordgubbe, Karamell, Kardemumma, Krusbär, Körsbär, Lakritz, Lavendel, Lime, Lingon, Madeira, Mandarin, Mandel, Melon, Minth, Mocca, Nougat, Passion, Persika, Pistage, Pomerans, Portvin, Päron, Rabarber, Ros, Rom, Sherry, Smultron, Svart Vinbär, Tutti-Frutti, Walnöt, Vanilj, Wermouth, Viol, äpple.

    De brukar kunna skicka på postorder ifall man ringer dem + man kan ju besöka dem ifall man ska till stockholm, de ligger ganska nära centralstationen

    http://www.essencefabriken.se/

  • Mistys 8 februari 2010

    www.borgebykryddgard.se
    Finns allt att välja på i essenser,strössel mm Jag rekomenderar starkt päronessens. Brukar göra Päronprincesstårta. Får alltid jättemycket beröm för den och så är det bara en flaska essens som gjort underverket:p

  • Heisjo 8 februari 2010

    Fortsättning på Misty09 - jag bor nära borgebykryddgård och för er andra som gör det så kan jag varmt rekommendera ett besök. En väldigt trevlig butik med allt möjligt roligt och annorlunda till köket:(Y)

  • Roggan 8 februari 2010

    Skrivet av Misty09 den 8 feb 2010

    www.borgebykryddgard.se
    Finns allt att välja på i essenser,strössel mm Jag rekomenderar starkt päronessens. Brukar göra Päronprincesstårta. Får alltid jättemycket beröm för den och så är det bara en flaska essens som gjort underverket:p


    Blev nyfiken på din päronprincesstårta. Om jag ber snällt, kan du inte lägga in receptet så man kan få testa den. (H)

  • mattant41 8 februari 2010

    Kollade in borgebykryddgard och där finns ju jättemycket att beställa, Tack för ett bra tips.

  • jmhpj 9 februari 2010

    tack för tipsen borgebykryddgard var ett bra ställe där kommer jag nog att handla mycket

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.