Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

söker recept för ångkokning

• rasmussen 2 november 2010

Hej, jag har precis investerat i en ångkokare....jättenöjd är jag men.............recepten växer inte på träd precis, någon som kan bidra med lite recept eller länkar så man kan prova annat än fisk? tex kyckling!!!

• Cassiopeya 2 november 2010

Jag hade ångkokat grönsaker av alla slag. Har hört att det är mycket bättre då alla näringsämnen som finns i grönsakerna stannar kvar i dem istället för att gå ut i kokvattnet =) Inte för att det var något recept kanske, men ändå...

• Okänd 2 november 2010

Jag har en ångkokare men har inte använt den så mycket. King Edward kokar ju lätt sönder i en vanlig kastrull, så till potatiskok är den bra, än så länge. Och grönsakerna blir ju både nyttigare( eftersom smakämnena stannar kvar) och godare.

Har du googlat på recept för ångkokning? Man kan hitta mycket den vägen.

• rasmussen 2 november 2010

Skrivet av danniella den 2 nov 2010

Jag har en ångkokare men har inte använt den så mycket. King Edward kokar ju lätt sönder i en vanlig kastrull, så till potatiskok är den bra, än så länge. Och grönsakerna blir ju både nyttigare( eftersom smakämnena stannar kvar) och godare.

Har du googlat på recept för ångkokning? Man kan hitta mycket den vägen.

Tack för tipset, Tänkte testa kyckling o potatis idag så vi får se hur det går. Har googlat men inte funnit ett dyft!!

• Okänd 2 november 2010

Det har jag!
    Försök igen får du se!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.