Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stinkfrukt

  • Amika 18 augusti 2010

    Finns här någon som vet hur man får tag på durian frukt, eller stinkfrukt som de kallas här i sverige?

  • asasto 19 augusti 2010

    Jag har sett färsk Durian några gånger på Hong kong trading (kinesisk matbutik nära Hötorget i Stockholm) så mitt tips är att du pratar med någon asiatisk matbutik och frågar om de kan få tag på Durian.

  • The_mama97mia 19 augusti 2010

    Nu må du ju berätta Amika, vad du ska ha den till????
    Otrevliga grannar? :)

  • FruAst 19 augusti 2010

    Nu får jag googla på durian, för jag vet inte vad det är.

  • Roggan 19 augusti 2010

    Skrivet av mama97mia den 19 aug 2010

    Nu må du ju berätta Amika, vad du ska ha den till????
    Otrevliga grannar? :)


    Haha! Stinker och smakar... jag finner inte ord. Testade durian på Bali. Det var nästan en "näradöden" upplevelse.

  • gimmiahug 19 augusti 2010

    Frusen durian finns i de flesta Asien-butiker (man ska tänka på att vira in fruktpaketet i massvis med plastfolie, annars stinker även frysen efter ett tag :S ) och färsk brukar man kunna få tag på hos ovannämnda när det är säsong, jag har köpt ett par gånger här nere i Malmö men kan ta mej tusan inte riktigt minnas exakt när på året det har varit..... det ska inte vara omöjligt att få tag på i alla fall!

  • Amika 20 augusti 2010

    Skrivet av mama97mia den 19 aug 2010

    Nu må du ju berätta Amika, vad du ska ha den till????
    Otrevliga grannar? :)


    *Skrattar* Näe, däremot så älskar en vän till mig smaken och vill att jag ska göra en tårta med durianfrukt till hennes födelsedag! {dazed}

  • vinciqator 20 augusti 2010

    Vissa frukter påverkar grädde ( får fettet att härskna i rasande fart ), ex.vis kiwi. Kolla så att durian inte har samma otrevliga effekt.

    Durian och härsken grädde är inte en trevlig present - både luktar som smakar sk-t.

    Renodlad frukttårta ( med gjuten gelé kanske ) borde fungera.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.