Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Till vad används kokosgrädde?

  • Daliaflicka 12 april 2013

    Jag använder ofta ganska ofta kokosmjölk i matlagningen och har upptäckt att det märke jag oftast köper också har lanserat något som heter kokosgrädde. Det kostar ungefär lika mycket, säljs i en likadan burk om samma volym och verkar vara ungefär detsamma som kokosmjölk men med högre fetthalt (20%). Funderar på hur man bäst använder denna produkt. Är det till samma rätter som kokosmjölk men blir helt enkelt fetare och krämigare, eller är det tänkt att användas mer som (lätt)grädde? Funderar på om man ska prova att göra kokospannacotta på den.

  • DoctorWho 16 april 2013

    Det används som kokosmjölk, men även i bakverk mm. Sök kokosgrädde här på MK så dyker 36 recept upp.

  • Daliaflicka 16 april 2013

    I de allra flesta av de recepten är det dock kokosgrädde som i vispgrädde + kokos som avses.

  • DoctorWho 16 april 2013

    Jag läste i en blogg att det går att vispa kokosgrädden. Den skulle vara kylskåpkall och man skulle skeda ur det tjocka och vispa med elvisp och servera till tex färsk frukt. Kokosgrädde kan även användas i tropiska drinkar. Själv skulle jag använda den istället för kokosmjöl, fast ta mindre mängd.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.