Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Torskrom på burk!?

  • juropa 17 september 2010

    En mardröm från barndomen, när morsan inte hade råd med fiskpinnar blev det torskrom. Det skulle gourmanderna höra idag.
    Kunde även bli hemmagjorda "pinnar" på torskblock dagarna innan lön. Va "illa" man hade det.
    Fisk ett par tre dar i veckan.....

  • maxxess 18 september 2010

    Skrivet av juropa den 18 sep 2010

    En mardröm från barndomen, när morsan inte hade råd med fiskpinnar blev det torskrom. Det skulle gourmanderna höra idag.
    Kunde även bli hemmagjorda "pinnar" på torskblock dagarna innan lön. Va "illa" man hade det.
    Fisk ett par tre dar i veckan.....


    I vuxen ålder låter det som en härlig uppväxt du hade! :-)
    (jag ratade också fisk, torskrom mm som barn, nu är det delikatess och "gottigottgott" för gommen)

  • FruAst 18 september 2010

    Skrivet av juropa den 18 sep 2010

    En mardröm från barndomen, när morsan inte hade råd med fiskpinnar blev det torskrom. Det skulle gourmanderna höra idag.
    Kunde även bli hemmagjorda "pinnar" på torskblock dagarna innan lön. Va "illa" man hade det.
    Fisk ett par tre dar i veckan.....



    Tack, jag trodde jag skulle få äran att lägga in första negativa om torskrommen! Men du hann före.

    Torskrom det är traumatisk barndomsupplevelse... Något smuligt stekt med, äcklig Bintje till, hua. Skulle aldrig ens tänka tanken att äta detta vidriga igen.

    PS. Älskar potatis, helst King Edvard!!

  • [email protected] 18 september 2010

    Skrivet av MrsC den 16 sep 2010

    Jag söker Torskrom på burk!
    Finns det någon matvaruhuskedja som säljer
    denna delikatess numera?
    Tack för hjälpen!!




    Netto har torskrom

  • sellub 20 juni 2011

    Skrivet av MrsC den 16 sep 2010

    Netto??

  • sellub 20 juni 2011

    Skrivet av MrsC den 16 sep 2010

    Netto??

  • miabok 21 juni 2011

    Ja, Netto har torskrom

  • torskrom 15 februari 2016

    Dansk torskrom finns bla i Arboga ! Kanongott. Annars kan ni fråga livsmedelsverket. Så kan de göra något nytta, kanske.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.