Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det godaste ni själva har lagat

  • jas65 17 december 2007

    Hej, Här kommer en knepig fråga väl värd en eftertanke om vad är det godaste ni själva har tillagat hemma som maträtt eller förätt eller efterrätt mnm?

    För mig själv så svarar jag hem marinerade revbenspjäll i den marinaden som jag har lagt till på matklubben. Revbenspjällen kokar jag först i en buljong och sedan grillar dem på en kolgrill grillar.

  • anluk 18 december 2007

    Kycklingsmörgåstårtan jag har på min hemsida!

  • Aspholme 18 december 2007

    jas65, hittar inte din marinad?

  • evaldo 18 december 2007

    Det måste nog bli kålpudding som nummer ett.
    Kål med ris istället för potatis som det brukar vara, brunsås och potatis och lingonsylt.
    Får man det sen är man salig.

  • pehrzonflickan 18 december 2007

    landgångar och smörgåstårta, men de kanske är mer fina än goda...eller både och. jag är lite stolt över grillbrickorna jag gör också, men det är mer upplägget!

  • Svesse60 18 december 2007

    Hemgjorda köttfärsbiffar med stekt lök, kokt mandelpotatis och riktig gräddsås. Lingonsylt och hårdbrödmackor är toppengott till detta.
    Ingenting går upp mot husmanskost!!! (Y)

  • Grytlappen 18 december 2007

    :D Lätt fråga. Återskapade med gott resultat en sås som jag ätit i Kenya, redd med äggulor. I såsen simmade mycket små kokta chalottenlökar och med svag kryddning med curry. Och som om detta inte var gott nog, en maffig hummer skuren i skivor och nedrörd i såsen. Allt serverat med kokt pressad potatis. Det var nästan så att vi alla låg på golvet och bara skrek...

  • Lilljeppe 18 december 2007

    Håller med, en lått fråga. Fläskfile under rouqufort täcke och till dessert min frysta chezz cake. Recepten har jag självklart lagt in. Stavningen på fläskfilen är nog annan :p men huha så gott det är. Bjuder jag på dessa får jag jämt lämna recepten(Y)

  • Amika 18 december 2007

    Hmmm.... Det där tycker jag är svårt... Det finns så många saker som är så goda på olika sätt. :) Men kycklingenchilladasen på min sida är grymma. :D Det har alltid varit rykande åtgång på dem när jag bjudit på dem. Så jag antar att det är fler som gillar dem. :)
    Sen älskar jag kycklingwok, med nudlar och cashewnötter och massor med grönsaker och svamp. Sen rör man ner en sås gjord på 2msk chilisås (HP's chilisås) och en matsked soya. Mums vad gott o enkelt det är. Nyttigt också! :)

  • StarvinMarvin 13 januari 2008

    Hallå, passar på att skriva mitt första inlägg här på forumet.
    Mitt bästa matminne måste nog vara när jag och en vän lagade hjortstek marinerad med granatäpplekoncentrat stekt i porteröl m.m. serveras tillsammans med kantarellsås. Smaskens! :)

    dessvärre har jag inte receptet kvar men tro jag kan återskapa det något sånär iaf.

  • Lena 13 januari 2008

    Det är ju så bara gott med kassler gratäng och sallad. (det finns på mina recept)(Y)

  • Amber 13 januari 2008

    Vanlig husmanskost smakar ju mumma.
    Men ska man välja en så är det nog fredagsfavoriten.
    Det receptet finns på min sida.

  • 13 januari 2008

    får nog bli mammas favoriter. det är ett eget recept på kolakakor. alla här hemma älskar dem, mamma säger att det är hennes favoriter, därav namnet mammas favoriter. och jag måste erkänna, de är gudomliga!!(Y):D

  • Okänd 13 januari 2008

    OH, va svårt,men jag säger gratänger, ingen nämnd och ingen glömd.Och så är jag en jäkel på smörgåstårtor,Jösses så gott.(Y)

  • Floyd 4 april 2008

    Bumpar tråden lite:
    Måste säga: sköna nötburgare med aivar och liqude smoke.. detta på gillen.. ja då är det sommar utan tvekan ! Kalla lager och hemgjord dressing..

  • Ketronya 4 april 2008

    Jag måste nog säga min "Tårta Black and White", den är jag väldigt stolt över och alla som ätit den har älskat den *skryt* :p

  • Kicki8 4 april 2008

    Det blir denna kaka alltid god.
    Sivs chokladkaka

  • monel 5 april 2008

    Oj, vilken svårt fråga, men det får nog bli denna köttfärslimpan som är så grymt god. Vi äter tills vi får ont i magen varje gång.

    [recpet]19188[/recept]

  • monel 5 april 2008

    Bra om man stavar rätt :@

    Festfärslimpa

  • majamia 5 april 2008

    :D Jag älskar dillkött gjort på kalvkött men även kycklingfilé med ädelost och strimlade grönsaker och portvinsås. Receptet finns på min sida så välkommen in och titta, spara runt bland mina recept :-)

    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.