Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Var får jag tag på vad?

  • Mallorca 3 augusti 2008

    Vad är och var köper man sugarsnaps att hacka och strö över exempelvis sallad?

  • Mallorca 3 augusti 2008

    Skrivet av Mallorca den 3 aug 2008

    Vad är och var köper man sugarsnaps att hacka och strö över exempelvis sallad?

  • Fiona 3 augusti 2008

    Sugersnaps är sockerärtor på engelska.. så det hittar du i din vanliga livsmedelsaffär.

  • popik 3 januari 2009

    Någon som vet var man får tag på ängssyra? Har hört att det ska finnas att köpa.

  • Tillberga 3 januari 2009

    Skrivet av popik den 3 jan 2009


    Någon som vet var man får tag på ängssyra? Har hört att det ska finnas att köpa.


    vet att jag sett de på Maxi i höstas
    nu vet jag inte

  • cinapanina 3 januari 2009

    Det finns flera typer av socker ärtor (sugar peas).
    "Sugar snaps" är den platta, tunna typen där man äter
    hela skidan. Man finner dom ofta i Kina rätter.
    Du kan köpa dom i mat affären. När dom är färska är dom hårda, fasta och lätta att bryta av och det låter som ett "snap" ljud, kanske därav namnet "sugar snaps".

    Lycka till!
    Cina

  • lillawe 4 januari 2009

    Jag plockar gärna ängssyra till dem som är intresserad av dem. Gott tex, i soppa. varför gå till en butik, när de finns så nära i naturen?//llilawe

  • popik 4 januari 2009

    Skrivet av lillawe den 4 jan 2009

    Jag plockar gärna ängssyra till dem som är intresserad av dem. Gott tex, i soppa. varför gå till en butik, när de finns så nära i naturen?//llilawe


    Jag vore väldigt tacksam om jag kunde få köpa ängssyra av dig när det blir säsong. Jag vet inte riktigt hur den ser ut, har kollat på bilder på internet, men tror att om jag skulle gå ut och plocka så skulle jag nog komma hem med vilket ogräs som helst. :p(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.