Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Var finns tandorikrydda?

  • linda_f 17 september 2009

    Letade efter Tandorikrydda (i kryddburk) på Ica Maxi men hittade ingen. Ska tydligen finns från Santa Maria. Vilka affärer har det i sitt sortiment och står den bland dom vanliga kryddorna?

  • safir74 17 september 2009

    Kolla bland utländska varorna på Maxi. Där du hittar kokosmjölk, nudlar m.m

  • pedalen1965 17 september 2009

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/
    Här kan du skicka efter. :)

  • Shoutoutloud 17 september 2009

    på coop har de santa maria...

  • Okänd 18 september 2009

    Här hittar du rena kryddor utan tillsatser som t.ex "smakförstärkare" och dyligt!

    http://krusmynta.jetshop.se/default.aspx

    Testa deras Gottlandssenp.

  • jimboz 18 september 2009

    Jag rekommenderar dig först och främst dom etablerade invandrar butikerna där det oftast är halva priset på kryddor . Alla stora matkedjor har ju säkert en del kryddor men är mutade av storföretag som Santa maria och Mrs Cheng.(dyra som faan)
    Och tametusan järnspikar..Dom kom först upp när jag sökte på Google(Santa Maria)...
    Min största utmaning är att göra mina kryddor själv så dom slipper bli rika på mig.
    Ett bra ställe som är oberoende dessa giganter är borgeby kryddgård som jag rekommenderar om du ska köpa dina kryddor ifrån på nätet..
    Jag har sett deras kryddor på Kungshallen ,så dom verkar vara leverantörer till bra ställen.

    Annars kan du göra dina kryddor själv vilket får in lite stolthet i din matlagning :)

    Tandoori RUB

    Ingredienser: 6 portioner
    0,5 tsk vitlökspulver
    1,5 tsk paprikapulver
    3 krm cayennepeppar
    1 tsk mald koriander
    1 tsk mald spiskummin
    1 tsk mald ingefära
    1 tsk salt
    1,5 krm mald kardemumma
    1,5 krm mald kanel

  • Peter_Stompare 27 september 2009

    Just Santa Maria hör till dom sämre tillverkarna av kryddor. Det finns många andra som också gör Tandori.

  • C_Ice 9 oktober 2009

    Jag såg santa marias tandori på willys senast jag handlade iaf.

  • salmiak66 16 november 2009

    Hej!

    Sök www.patris.se. De har alla de flesta masala kryddor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.