Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Var har inkråmet tagit vägen?

  • The_mama97mia 26 november 2009

    Vet inte om jag lagt detta i rätt forum här men... Here goes...

    Jag köpte en fin färsk kyckling idag, Kronfågels.
    Döm om min förvåning när det inte fanns ngt inkråm med?
    Finns det bara i frusna hela kycklingar?

    SYnd i så fall, för jag tycker det är så gott att ha med det när man steker hel kyckling?

  • boz1965 26 november 2009

    Det har jag faktiskt inte tänkt på. Har inte ens reagerat på det eftersom jag så gott som aldrig använder inkråmet. Det är kanske därför det är borttaget, för att det är så få som använder det och vill betala för det. Det ger ju trots allt "dödvikt" om man inte vill ha det. Har en känsla av att det blir kattmat av det istället.

  • The_mama97mia 26 november 2009

    mmm du kanske har rätt
    :(

  • mariaengstrom 26 november 2009

    Min svärfar brukar köpa hel kalkon, anka och gås på Lidl & Netto, där brukar oftast inkråmet vara kvar. Tror dock aldrig jag har sett det på kyckling..

    Kom och tänka på ett klipp ur Americas funniest homevideos, där dottern i familjen(ca 35år om jag inte minns fel) skulle göra Thanksgiving-middag. När det är dags att äta tar hennes mamma fram kalkonen och drar ut hela inkråmet. Dotterns kommentar "Jag trodde den var färdigfylld och det där var stuffing..". :D

  • asasto 27 november 2009

    Det är många år sedan det fanns inkråm med i de frysta kycklingarna

  • poffa 27 november 2009

    Ja, det var ett tag sedan man såg det. Kanske det finns någon tillverkare som har kvar det?

    Eller så är det kanske helt enkelt "gammaldags"! :o

  • The_mama97mia 27 november 2009

    hmmm... ok... jag fattar piken... *ler*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.