Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vart kan man köpa flytande jordgubbsarom?

  • sadiashah 13 februari 2011

    Hej!

    Vet någon vart man kan köpa flytande jordgubbsarom? Tänkte nämligen göra egna geléhjärtan till allahjärtans dag imorgon.(A)

    Glad allahjärtans dag på er! ♥

  • soccermum 13 februari 2011

    Glad alla hjärtans dag tbx! :) <3

    Går det inte att koka upp frysta jordgubbar med lite vatten och sila av? Eftersom du frågar såhär sent och jag bara vet butiker på nätet så kan jag tyvärr inte hjälpa dej mer, hoppas det löser sig! (L)

  • soccermum 13 februari 2011

    ..Hmmm.. Mitt försök till hjärta slutade med att inlägget försvann.. :( Jag skrev iaf att det enda jag kan komma på med såhär kort varsel är att koka frysta jordgubbar med vatten och sila av och använda som grund utan arom då de enda butiker jag vet som säljer arom finns på nätet så då är det ju för sent att beställa nu..
    Hoppas allt slutar bra och lycka till med dina geléhjärtan! (L)

  • Hilmer54 13 februari 2011

    Testa Stockholms Aeter@ Essensfabrik AB
    Walling 14 Tel:08-208326
    För framtida bruk kanske.

    Köpte violessens där, sist jag var till huvudstaden.

  • jollo10 13 februari 2011

    Kan jag få receptet på gele hjärtarna?

  • boz1965 13 februari 2011

    http://borgebykryddgard.jetshop.se/aromer--essenser-/hushallsaromer-c-151-7.aspx

  • Cassiopeya 13 februari 2011

    Har ingen aning om flytande jordgubbsarom, men kom just på att jag gjorde en enkel variant på gelégodisar i julas. Kanske är något om du inte hittar jordgubbsarom i tid? Dessa uppskattades i alla fall av min familj. Vi stansade ut figurer med hjälp av små pepparkaksmått. Antar att man kan ta vilken saft som helst och inte bara röd vinbär eller körsbär som det står i receptet {beauty}

    Röda geléfigurer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.