Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetarisk salami?

  • Mammablomgren 3 februari 2008

    Har hört att det ska finnas,men VAR? Jag bor i Sthlmstrakten.Ngn som kan hjälpa mig?

  • popanka 9 februari 2008

    Prova att gå till Goodstore som ligger på Skånegatan på Söder i Stockholm. De har massor av köttsubstitut och troligtvis har de salami. Annars kan man göra egen vegokorv av glutenmjöl som blir jättegod. Det borde gå att krydda den med "salamikryddor". Jag ska lägga upp recept när jag får tid, har precis hittat den här sidan och känner att jag har massor att bidra med!

    //Popanka

  • Jessika 13 februari 2008

    Skulle tro att Hemköp kan ha det. Ett företag som heter Kung Markatta säljer det och dom är en stor leverantör till Hemköp när det gäller vegetariskt och ekologiskt.

  • Maribo 12 mars 2012

    Här får du svar efter fyra år... Jag köper min på Goodstore på Skånegatan vid Nytorget.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.