Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlökspasta

  • calvin 29 november 2008

    Vet någon var jag kan köpa vitlökspasta, ej vanlig pasta utan vitlök i tub eller om det är i glasburk,
    används tydligen mycket i Indisk mat.
    Ska finnas med igefära i oxå.

  • bernit 29 november 2008

    Skrivet av calvin den 29 nov 2008

    Vet någon var jag kan köpa vitlökspasta, ej vanlig pasta utan vitlök i tub eller om det är i glasburk,
    används tydligen mycket i Indisk mat.
    Ska finnas med igefära i oxå.


    Jag har köpt färskpressad vitlök i glasburk på ICA MAXI men sett i andra butiker oxå.

  • Mellanbellan 29 november 2008

    Åtminstonde vitlökspasta finns att köpa på glasburk i Sverige. ICA har det. Den är jättebra. Jag har även ingefära på burk men den är köpt i utlandet men jag tror det finns här också. Om inte annat så på utländska mataffärer.

  • The_mama97mia 29 november 2008

    hej där, tror jag sett på COOP, både vitlök o annat i tub. Smart uppfinning. *l*

  • calvin 29 november 2008

    (Y)

  • monac 30 november 2008

    jasså...ingefära på glasburk??? De måste jag kolla efter.

  • Lilljeppe 30 november 2008

    Vitlök i tub har jag aldrig testat. Det måsta jag ändra på. Tack för tipset:p

  • JKreku 9 december 2008

    Jag kan kommit i kontakt med både ingenfära på burk och vitlök på burk. Men jag rekommenderar starkt att man använder färsk vitlök, det är både billigare och tusen gånger godare.
    Jag kan förstå att man vill ta genvägen och köpa färdig, men med tanke på att vitlök är en av dom mest hållbaraste varor vi har i kylen så föredrar jag att använda färsk!
    Ett tips är ju att man helt enkelt tar lite vitlök och olja och mixar det i stavmixern för att slippa hacka den eller använda vitlökspress (som är galet jobbig att rengöra). man kan dessutom spara det som blir över av "vitlöksoljan" i kylen (lägg bara lite plastfolie över så inte hela kylen luktar vitlök)
    Förresten, färdig rivna kryddor har väldigt mycket tillsatsämnen (E-ämne)

    Ett annat tips är att man köper "solo vitlök" istället för vanlig "frans vitlök". Smaken är nog desamma, men man slipper ett ständigt skalande alltså betydligt enklare att hantera!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.