Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Absolut päron

  • kfors 2 maj 2009

    Hej
    Är det nån som har något gott recept på drinkar där man
    andvänder absolut päron? :)

    Tar tacksamt emot tips

    MVH kfors

  • ylwa 2 maj 2009

    Hej!
    Hittade några drinkar här på Matklubben, har inte provat någon själv ännu.
    Men de låter goda allihop, så det kanske blir en drink i kväll vem vet.:D
    Pärondrink
    Tia Mellan
    Gatufesten!

    Lycka till. (Y)

  • Rotmos 30 juli 2009

    Jag skulle prova med appeljuice, fladerconcentrat, 7 up - nagot at det hallet. Kankse lite lime for syra.

    Tyckte inte om Absolut Paron personligen- smakade kemiskt. Blaaaaaa!

  • Darkanna 8 december 2009

    Jag älskar Absolute Pear just för den "äkta" smaken, inte som ovan kommentar men smaken är som baken!:p

    Jag har två drinksrekommendationer innehållande Absolut Pear.

    I min ålder älskar vi denna för att den smakar exakt som glassen Piggelin i kombo med sprite/7 up(Y), för att servera den på ett häftigare sätt kan man ha just en Piggelinglass som drinktimme, svalkande gott på sommaren!

    Men i somras fann jag ett recept i Aftonbladets bilaga som innehåll "äpplevodka", men testade med Päron, fungerar likabra! Här kommer det, mängden är uträknad för att göra en en skål med bål som fördrink, men väldigt lätt att efter smak och tycke minska ner till en myskväll för två pers!


    http://www.matklubben.se/recept/elderflower_sparkling_punsch_78292.html La nyss upp den, när den är godkänd kan du ta del av det svalkande receptet!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.