Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ang en Vin Fråga

• C_Ice 31 oktober 2007

Är så att vi ska ut och äta några vänner till helgen, och det som är min fråga är lydande efter vi varit ute och ätit ska vi till en av personerna och sitta och prata och ha de trevligt med lite eftertugg och dryck.

Det är då min råga kommer då jag vill ha ett vin som är lättdrucket och inte för sött, gärna mer åt det totta hållet samt vitt.

Några tips? Mvh!

• mariad 31 oktober 2007

En Gewurtztraminer tycker jag är ett utmärkt efter-maten-vin! Lite sött men ändå friskt!

• kajsa36 1 november 2007

(N) jag brukar dricka ett vin som jag tycker är himelskt... friskt inte så starkt(8%) och lätt drucket..alla jag bjudid på det tycker om det... guntrum reisling.. kostar ca 170 för 3 liter... och det är vitt ,passar till det mesta men framför allt ett vin man kan dricka för att bara umgås.... kram

Skrivet av kajsaliljedahl33@hotmail.com den 1 nov 2007

(N) jag brukar dricka ett vin som jag tycker är himelskt... friskt inte så starkt(8%) och lätt drucket..alla jag bjudid på det tycker om det... guntrum reisling.. kostar ca 170 för 3 liter... och det är vitt ,passar till det mesta men framför allt ett vin man kan dricka för att bara umgås.... kram

lite snurrig sorry... tog fel symbol..:D

• anluk 3 november 2007

Foot of africa är kanongott och passar både som matvin och pratvin.:p

• styvan 26 november 2007

Jag provade ett gott vin i helgen, Barone Ricasoli, nr 12300. (3 Liter) Italienskt vin från Toscana som smakade mycket bra. Jag tror inte du blir besviken. Skål!(Y)

• Jessika 26 november 2007

Jag har hittat ett vitt som jag tycker är riktigt gott (även om man inte kan tro det när man ser priset).
    Det är ett Chardonay vin och heter Malambo kostar ca 55 kr/flaska.

• Jessika 26 november 2007

Kikade på bolaget så här står det om vinet där:

Malambo Chardonnay Chenin Blanc (nr 6655)
    Land Argentina, Distrikt Mendoza
    Alkoholhalt 12,5 %
    Färg Ljusgul färg.

Doft - Ungdomlig, något aromatisk doft med inslag av päron, banan och ananas.
    Smak - Torr, ungdomlig smak med inslag av gråpäron, ananas och grapefrukt.
    Användning - Serveras vid cirka 8°C till lätta fisk- och skaldjursrätter.
    Sötma = 1
    Fyllighet = 3
    Fruktsyra = 9
    Det är angivet att passa som aperitif, fisk och skaldjur.

Skrivet av Jessika den 26 nov 2007

Jag har hittat ett vitt som jag tycker är riktigt gott (även om man inte kan tro det när man ser priset).
    Det är ett Chardonay vin och heter Malambo kostar ca 55 kr/flaska.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.