Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Årets årgångsblossa...

  • The_mama97mia 2 oktober 2009

    Jag hade beställt tack vare Boz tips, men när jag kom till bolaget för att handla annat vin så fanns det visst i butiken. Men men, mina flarror var ju bokade.

  • boz1965 2 oktober 2009

    Skrivet av annica_johansson den 2 okt 2009

    Om jag har fattat era inlägg rätt menar ni att bolaget inte tar hem den nya årgångs glöggen?
    Bolget här hade. Har precis varit och köpt tre flaskor:p
    Det var ganska många i hyllan.


    Det kan antingen ha varit en tidningsanka eller också har Systemet fått så pass mycket kritik av kunderna att de har ändrat sig, men enligt tidningarna skulle den bara finnas i beställningssortimentet och inte på hyllan mer än i ett fåtal butiker.

    Jag har själv också beställt två flaskor och ska hämta dem på måndag, hade jag tänkt mig.

    En av artiklarna hittar du här: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5780282.ab

  • tantor1 31 oktober 2009

    blossa årgångsglögg finns i alla systembutiker sedan den 1:a oktober och övriga sorter börjar säljas 2 november har jag läst. det var inga problem med att handla blossa i "min" butik dom har både årgångsflaskan och en presentförpackning med 3 flaskor ute på hyllan.

  • The_mama97mia 31 oktober 2009

    Vad tycks om den då???
    Jag tyckte den var rätt god, men trodde det skulle smaka mer mandarin/clementin. Fräsch på ngt sätt och passar bra rumstempererad, med is i eller lätt värmd.

  • egoboy 24 november 2009

    Jag tycker den är kanongod.
    Fräsch och kan som sagt med fördel drickas kall med en isbit i glaset.
    Har ofta lite problem med vanliga kryddiga glöggsorter, så denna är perfekt.(Y)

  • boz1965 24 november 2009

    Jag har inte öppnat mina flaskor ännu, men så gott som alla omdömen jag har hört hittills tyder också på att den ska vara en "hit". På söndag - första advent - öppnas första flaskan, då ska jag ge mitt omdöme. :p

  • Gnurf 24 november 2009

    Njae...den har då inte fått någon superkritik i de blaskor jag läser...:) På fredag är det dags för hemtillverkning av årets Årgångsglögg....(Y)

  • mariaengstrom 24 november 2009

    Har inte smakat årets glögg än men visst är det väl så att dessa smakat bäst "on rocks"? Värmd tycker jag inte att man känner smaksättningen så värst mycket..

  • The_mama97mia 27 november 2009

    *puffar* tråden inför helgen, vore skoj att höra vad ni tycker, detta är väl en glögghelg.
    Såg att den vanliga Blossa starkvinsglögg fått 5+ av AB.

  • Darkanna 7 december 2009

    Vi fick som regel med undantag då detta gäller just blossas årgångsglögg, att om en butik fick över 10 kundbeställningar(vilket exakt alla i Sverige fick, min butik fick väl flera hundra) Då fick man tillåtelse att ställa upp Blossa 09 i hyllan.

    Så det är därför den finns ute i butiker nu, dock får man inte ha den på stor kvartspall, utan den är allt lite i skymundan:) Och ingen beskrivning finns heller på beställningsvaror, men denna var god enligt mitt tycke!

    Min sambo och jag föredrar den kall, gärna till ostbricka som en liten aperitif! Värt att testa!

    Det är dock bra att Systembolaget utför blindprov, utan att bara förlita sig på stora producenter så att nya spännande glöggar kanske kan slås in!(Y)

    Hett tips: Gillar man Rosé Glögg finns märket Tindra(som även har utan socker glögg, rom osv) också en årgångsglögg. Den heter Tindra Rosé och finns för 69kr för en halv liter att beställa i sin butik. Pass på!
    Härlig roséfärg med glöggkryddor som dominerar den typiska jordgubbskaramell rosé karaktären:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.