Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Årets blossaglögg

  • Josses 16 november 2010

    Har köpt årets glögg men inte hunnit prova den ännu men enligt en arbetskamrat så är den jättegod,
    Får se nästa helg om det inte ska finnas tid då att prova.
    Gav bort en flaska till min pappa nu i fars dags present.
    Hittade även en flaska i källaren av förra årets glögg som vi inte heller har hunnit prova...

  • bernit 16 november 2010

    Har köpt tre flakor men ännu inte provat. Förra årets glögg gillade jag har dock hört flera som tycker si så där om årets saffran. Får prova själv till 1;a advent (Y)

  • chrisq 16 november 2010

    :DDbeställde en tidigt som dracks direkt var en mysig smak idag på båten köpte jag 5 till en till mig o 4 att ge bort tillsammans med en julblomma o dom tog bara 73 i svenska kostade 89 på bolaget så ni som åker till danmark vet det

  • amoz 16 november 2010

    Har testat årets glögg och tyckte den var jättegod. Framför allt till pepparkakor med mögelost och färska fikon med valnötter.(Y)

  • Josses 17 november 2010

    Skrivet av amoz den 16 nov 2010

    Har testat årets glögg och tyckte den var jättegod. Framför allt till pepparkakor med mögelost och färska fikon med valnötter.(Y)
    Det måste jag prova

  • MosterNettan 21 november 2010

    Blossas trestjärniga glögg spetsad med rom eller cognac är jättegott.
    79 spänn per flaska. Jag rekommenderar den verkligen!

  • malinmacaron 13 december 2010

    Nu är blossas årgångsglögg slut hos huvudleverantören, likaså 2-litersboxen med vanlig vinglögg.

  • boz1965 13 december 2010

    Nu har jag invigt årets Blossa och kan sammanfatta den i ett enda ord: MENLÖS!
    Det var ett riktigt antiklimax att smaka den. Antiklimax därför att jag hade väntat mig en hel del av den, men det blev bara platt fall när jag fick den i munnen. Det blir inte fler flaskor av den för min del.

    Det får bli Blossas romspetsade glögg istället, den är grymt god.

  • The_mama97mia 13 december 2010

    mmm boz, jag håller med dig, den var väl OK tänkte jag, har inte druckit den varm, utan rumstemp, inte isad heller
    Har 2 flaskor står i barskåpet men kanske ger bort dom istället. Gillar den vanliga starkvinsglöggen , Blossas, bättre

  • flabban 13 december 2010

    Årets glögg är den sämsta hittills. Bäst är fortfarande Blossas starkvinsglögg. God är lakritsglöggen, åtminstone dom 2 första klunkarna. Då för det tankarna till forntidens lakritskola vid namn "riff".

  • Josses 13 december 2010

    Nu har även jag kommit mig för att prova årets saffransglögg.
    Vi hade en liten glögg fest i helgen.
    Vi provade den både kall och varm.
    Några tyckte den var godare varm och några tyckte den var godare kall.
    Själv tyckte jag att det var sak samma om jag drack den varm eller kall.
    Kände inte så mycket av saffranet men den gick att dricka flera muggar
    efter varandra utan problem. Behövde varken russin eller mandel i.
    Har en flaska kvar i källaren, får se när den blir uppdrucken,
    har även en flaska kvar från ifjol.

  • UllaC 13 december 2010

    Förra julen köpte jag vinglöggen 1911 och den öppnade jag nu i dec. Det var en glögg som föll mej i smaken. Är annars inte så förtjust i glögg. Finns den i år skall jag köpa den igen.

  • kristin1979 13 december 2010

    Älskade årets glögg! Bjöd den till efterrätt med rocky road under helgens bjudning... Var en höjdare!

  • chrisq 14 december 2010

    (Y) älskar den med lite pepparkakor o stilton ost så är det perfekt

  • lena4 26 november 2011

    Årets glögg då ?
    Någon som provat.
    Jag har köpt men inte provat ännu.

  • ingja17 26 november 2011

    Har testat årets Blossa starkvinsgögg julen 2011 Arabica. Har druckit den både varm och kall, men det var en besvikelse inte mycket till kaffesmak och dne kändes tunn.:(

  • gladavmat 26 november 2011

    Gillar kaffe men inte kaffesmak i choklad och dryck. men den godaste glögg jag någonsin druckit är den ekologiska Ripa! Den är otroligt god!! Vinglögg Ripa, alltså!! Prova!

  • boz1965 26 november 2011

    Skrivet av lena4 den 26 nov 2011

    Årets glögg då ?
    Någon som provat.
    Jag har köpt men inte provat ännu.


    Här kan du läsa vad andra matklubbare tyckte om Blossa '11:

    http://www.matklubben.se/matprat/vin_och_dryck_16/blossa_%2711_12158.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.