Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bag in box?

  • 11 januari 2004

    Jag skulle vilja ha förslag på ett bra rött bag in box-vin.

  • Nettie 19 januari 2008

    Mauro tycker jag är ett gott vin till det mesta

  • shirunai 19 januari 2008

    Two Oceans lättdrucket, billigt och även gott till mat (Y)

  • MammaModesty 19 januari 2008

    hm.... gammalt datum på tråden.... men roligt om folk talar om vad dom gillar för boxviner... här dricker vi idag santa ines... rött chilenskt... är väldigt svag för de röda chilenska vinerna...

  • Hjotrongull 19 januari 2008

    Här hemma hos oss gillar vi JP chenet (eller hur det nu stavas???) om det ska vara bag-vin. Annars måste jag rekomendera El Coto i flaska, ett fullkomligt underbart rödvin!!!(Y)

  • farmoringer 19 januari 2008

    Här blir det mest vin i flaskor och aldrig kommer jag ihåg några namn. Men dricker mest rödvin här och det ska dra bak i öronen då är det gott vin till maten..Tycker jag..

  • Svesse60 19 januari 2008

    JP Chenet är ett lättdrucket och gott vin. (L) Har köpt det i många år och alltid lika gott. Annars tycker jag ibland att smaken på en del viner kan vara olika varje gång man köper dem, men JP smakar alltid lika bra. Ett vin man kan lita på (Y) Jag kan också ge tips på ett annat gott rött vin som finns i flaska som heter "Villa Puccini" en ny favorit hos mig, som var otroligt god. Lite torr och ändå väldigt lättdrucken, priset var kring 80 kr, tror jag. (Y)(Y)(Y)

  • tantdrake 19 januari 2008

    (L) LaChasse...Sydafrikanskt rött, en tecknad älg på boxen.
    Underbart gott till vilt men även till annat kött. Funkar superbra som pratvin också. Pris 187 kr. Finns på flaska också.

  • Svesse60 19 januari 2008

    Kul med tips på goda viner! (Y) Ibland kan det vara roligt att pröva nåt nytt. (L)

  • Aspholme 19 januari 2008

    Mauro, både rött och vitt ett kanonvin

  • anluk 19 januari 2008

    Chill out, Mauro, och Lindemans!!!! Älskar vin men tycker nog egentligen bäst om vin på flaska. Ikväll dricker jag Lindemans bin 45, lite dyrare men väl värt pengarna.

  • tilda 19 januari 2008

    Dricker inte rött vin, men gillar black tower ( vitt ). Viner i allmänhet får gärna vara lite sura, men inte för torra.:)

  • SaraW 19 januari 2008

    Jag håller med Shirunai. Testa Two Oceans, jag tror att det är ett Cabernet Sauvignon. Mycket gott och har fått bra betyg i diverse tidningar.

  • b830174 7 mars 2008

    :trevlig helg alla

  • enAnnan 7 mars 2008

    Jag gillar verkligen
    "La Chasse"

    Prova :)

  • marinkovic 7 mars 2008

    (Y)
    Getonegro finns både rött & vitt.Åker till Tyskland inatt för att shoppa detta samt lite annat i flaskor kanske en & anna choklad också.:p

  • Heisjo 7 mars 2008

    Chill out tycker jag är gott och passar till det mesta i köttväg!:)

  • bakakaka 7 mars 2008

    Piccanti Rosso. Säljs i 3-liters-cylinder istället för i box. Italienskt.

  • tantdrake 7 mars 2008

    Ytterligare en favvis....(Y)....australiensiska Penfolds Rawsons Retreat (L) Mjuk och lättdrucken även för dem som inte är rödvinsfrälsta. Finns på box och flaska. Ganska dyr - boxen kostar nästan 260 pengar&glass - men härlig! Prova!

  • mariaefors 7 mars 2008

    J.P. Chenet ikväll.
    Lindemans alltid bra!
    E&J Gallo rekommenderas!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.