Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bag in box?

  • tantdrake 7 mars 2008

    Skrivet av Mariaharjulin den 7 mar 2008

    J.P. Chenet ikväll.
    Lindemans alltid bra!
    E&J Gallo rekommenderas!



    (L) skulle varit mina nästa förslag :p
    Ha en go´fredag!

  • Gnagett 7 mars 2008

    Barone Ricasoli - en italienare på box - är mitt favoritvin just nu. 225 kr tror jag den kostar.

  • Floyd 29 mars 2008

    Just nu står det en Roodeberg BiB på köksbänken, ganska kraftig men inte för det ett tungt vin, klar favorit för tillfället. (263:- art #7451) Håller med Mariaharjulin att en Lindeman är alltid ett säkert kort.

  • Ketronya 29 mars 2008

    Det godaste vinet jag vet (inte rött) är Black Tower och det köper jag på låda ibland :p

  • majamia 5 april 2008

    Oude Kaap är mkt gott-

  • sommar 15 april 2008

    Umbala. Mycket vin för lite pengar. Var tidigare besällningssortiment men finns nu i ordinarie.
    Kostar bara 128 kronor. (Y)(Y)

  • MrsC 15 april 2008

    Dricker gärna:
    Gallo Colombard Sierra Valley (nr 16648)
    på flaska 54:-

  • FarmorMaya 15 april 2008

    En av mina favoriter är denna Sydafrikan
    12038 Drostdy-Hof Cape Red koster 178:- prisvärd och bra.
    Innehåller druvorna, Pinotage, shiraz, ruby cabernet
    (Y)

  • Glitterfia 15 april 2008

    Jag tycker om sydafrikanska vita viner.
    Dessa brukar jag köpa, de är billiga och mycket prisvärda:
    Foot of Africa, vitt
    Drostdy hof, chardonnay viognier (den gröna), vitt
    Infinitus, spanskt, rött

  • rosnisse 15 april 2008

    vinia mapio!!!

  • rosnisse 15 april 2008

    vinia mapio

  • SaraW 16 april 2008

    Rött BiB: Chill out. Vitt: Lindemans chardonnay. Sistnämnda kanske lite dyrt, men fantastiskt gott. Chill out något bättre pris men otroligt bra smak.

  • Bianca 16 april 2008

    Hidden Rock som nu äntligen börjar finnas på box nästan överallt. Mycket prisvärt vin.

  • SussieLinden 16 april 2008

    Roodeberg är ett underbart gott vin. (L) Passar till kött och är en förhöjd livsnjutare till pastarätter..:p

  • hansdotter 16 april 2008

    Köper aldrig bag in box. Tycker att det känns lite konstigt att köpa så mycket vin på en gång. Här hemma skulle det aldrig ta slut. Vi dricker max två flaskor vin per år tillsammans, jag å min tilltänkte!
    När vi har gäster har vi gärna vin till maten, men då tycker vi att det är trevligare att ha vin på flaska. Men om det är en buffé med många gäster är bag in box trevligt att hälla upp i fina karaffer och servera. Men att ställa fram en hel bag in box på ett buffé bord känns så där tycker jag...
    Vad tycker ni andra?

  • SEAbjrpn 16 april 2008

    Skrivet av anluk den 19 jan 2008

    Chill out, Mauro, och Lindemans!!!! Älskar vin men tycker nog egentligen bäst om vin på flaska. Ikväll dricker jag Lindemans bin 45, lite dyrare men väl värt pengarna.

  • The_mama97mia 22 maj 2008

    Börjar ju bli buffédags lite varstans. Tänkte tipsa om snyggt bag in box vin. Det heter Gloria Chardonnay, o är mer en Bag-In-Tube. Asläcker, den skäms int för sig på bordet. FInns visst en röd variant (annan sort) i tubformat med.

  • anluk 22 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 22 maj 2008

    Börjar ju bli buffédags lite varstans. Tänkte tipsa om snyggt bag in box vin. Det heter Gloria Chardonnay, o är mer en Bag-In-Tube. Asläcker, den skäms int för sig på bordet. FInns visst en röd variant (annan sort) i tubformat med.


    Och kanongott är det också!!!!

  • The_mama97mia 22 maj 2008

    Javisst är det, även flaskan är väldigt snygg design, helt rak liksom. Raka rör , det gillar jag...

  • sajoh69 22 maj 2008

    Periquita finns både i box och flaska :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.