Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bag in box?

  • zonale 22 maj 2008

    Roodeberg och Fleur Du Cap är de säkraste röda vinerna för min del.(Y)

  • systeryster 22 maj 2008

    Skrivet av hansdotter den 16 apr 2008

    Köper aldrig bag in box. Tycker att det känns lite konstigt att köpa så mycket vin på en gång. Här hemma skulle det aldrig ta slut. Vi dricker max två flaskor vin per år tillsammans, jag å min tilltänkte!
    När vi har gäster har vi gärna vin till maten, men då tycker vi att det är trevligare att ha vin på flaska. Men om det är en buffé med många gäster är bag in box trevligt att hälla upp i fina karaffer och servera. Men att ställa fram en hel bag in box på ett buffé bord känns så där tycker jag...
    Vad tycker ni andra?

    Håller med om att det är svårt att hinna med att driska upp en bag in box men just det röda Drosty Hof håller hela 6 veckor, så då kanske man hinner med det.Annars får man frysa in till matlagning eller laga mycket coq au vin eller nått.Gott att ta ett glas när det är grillväder och inte måste man plåga i sig en hel flaska för åtgångens skull utan kan nöja sig med ett glas.Man kan ju inte hälla bort - det vore väl spritmissbruk?

  • Kaneta 22 maj 2008

    Jag gillar De Bortoli Shiraz nr 6280, 3liter kostar 207kr, gott till grillat....och inga problem att göra slut på innan det blir dåligt :) Jag får lätt ont i huvet av rödvin men inte av detta (Y)

  • Smulpajen 22 maj 2008

    Är väldigt svag för italienska viner. Främst Valpollicella. Vet inte om det finns på box.

  • latina 1 augusti 2008

    Riojas viner är alltid goda och fylliga Campo Viejo reserva 2003 är helt perfekt likaså Maqes de Arienzo Dessa är helgens val

  • latina 1 augusti 2008

    Vita viner tycker jag är lite svårare att hitta som är riktigt goda skriv gärna några tips på viner upp till ca:100 kr.

  • Smulpajen 1 augusti 2008

    Har för första gången köpt Mauro, och det var gott. Passar till det mesta. Rund och fyllig smak.

  • farmoringer 1 augusti 2008

    Skrivet av Smulpajen den 1 aug 2008

    Har för första gången köpt Mauro, och det var gott. Passar till det mesta. Rund och fyllig smak.


    Håller med dig. Inte dåligt alls. En god smak i munnen...(Y)

  • lilas 1 augusti 2008

    Mauro är gott Italienskt vin som även finns som rosé på box. Känns kanske lite 80-tal med rosé, men jag tycker det är gott en varm sommardag!(Y)
    Annars är jag svag för Sydafrikanska röda viner som Two Oceans, Oude Kaap och Drostdy-Hof:)
    Mums!!!

  • wemmahansson 10 augusti 2008

    Gato Negro! Ett vanligt vin som alltid håller! Speciellt till kött och grillat!

  • bellekrus 13 augusti 2008

    Skrivet av tantdrake den 7 mar 2008

    Ytterligare en favvis....(Y)....australiensiska Penfolds Rawsons Retreat (L) Mjuk och lättdrucken även för dem som inte är rödvinsfrälsta. Finns på box och flaska. Ganska dyr - boxen kostar nästan 260 pengar&glass - men härlig! Prova!


    Håller med dig. Detta är mina absoluta favoriter. Rawsons retreat passar alltid. Vill man ha lite mer smak, så är koonunga hill och tomas hyland (även penfolds) också suveränt goda.

    Varning för att bli beroende :p

  • Pette 13 augusti 2008

    Kanske lite sent med ett inlägg till Dig: Men den Côtes du Rhône som finns på cubitainer är enastående god och prisvärd. Och George Duboeufs friska Beaujolais Villages, som är beställningsvara, är också god - kan serveras lite kall... Det finns även en sydafrikansk Rhodeberg vars fullständiga namn jag inte minns, lite dyrare, som jag tycker matchar många av de bättre flaskvinerna. Mvh, Pette

  • Liliankj 18 augusti 2008

    Robertsson Winery (Y)
    Jättebra lådvin till både maten och ostbrickan samt myskvällen!
    /L

  • Gourmet-Ia 18 augusti 2008

    Själv gillar jag Lindemans och Vina Maipo (Y)

  • sarissa 19 augusti 2008

    Tycker att dom flesta franska och sydafrikanska är goda!!
    Lättdruckna och inte så tunga.

  • Helida 19 augusti 2008

    Såg att någon rekommenderat Villa Puccini som finns på flaska, men den finns även på BiB. Jättegott!!

  • friis 19 augusti 2008

    Jag har testat vinet längst ner på denna sida: http://www.bodegashop.com/vin_bag.in.box.html.
    Goot som bara den och kostar bara 20 kr / Liter :D

    /Friis

  • Pette 19 augusti 2008

    Skrivet av hansdotter den 16 apr 2008

    Köper aldrig bag in box. Tycker att det känns lite konstigt att köpa så mycket vin på en gång. Här hemma skulle det aldrig ta slut. Vi dricker max två flaskor vin per år tillsammans, jag å min tilltänkte!
    När vi har gäster har vi gärna vin till maten, men då tycker vi att det är trevligare att ha vin på flaska. Men om det är en buffé med många gäster är bag in box trevligt att hälla upp i fina karaffer och servera. Men att ställa fram en hel bag in box på ett buffé bord känns så där tycker jag...
    Vad tycker ni andra?


    Snyggast och elegantast är ju att ha en vinkaraff som man dekanterar vinet i (ingen behöver veta att det kommer från en box...) och det är också opretentiöst att servera vinet anonymt på detta sätt. Fina vinkaraffer i all ära, men det går ju också bra med en glaskaraff utan krusiduller...

  • MissBi 19 augusti 2008

    Lindemans Bin 45 Cabinet Sauvignon från Australien(Y), det är ett absolut toppengott rött vin. Lite dyrare, men jag lovar, dubbelt så gott!
    Miss_bi

  • Mojjan-73 19 augusti 2008

    Vi dricker nästan bara rödvin här. Mauro är kanon och likaså Inka men det är jag osäker på om den finns som bag-in-box.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.