Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bag in box?

  • heno 19 augusti 2008

    Sundance Select, Cabernet Sauvignon var fantastiskt god!

  • p304amo 19 augusti 2008

    Lindemans är mjukt och gott i smaken.

  • bubba80 5 september 2008

    Jag har det absoluta toppen rödvinet som de flesta gillar... har nog inte träffat nån som inte gillat det:D... Amfora Veronica - Cabernet Sauvignon 2007- Valle Central Chile... Jag lovar det är kanon (Y)

  • lena01 9 september 2008

    tycker själv att Mauro är gott .Har hört att man kan få ont i huvudet av J.P Chenet

  • Lilloo 9 september 2008

    Jag har hittat ett nytt rött favorit vin. Ecologica... den med rött i ettiketten... finns tre olika... Den är kravmärkt också, det är ju toppen. Prova vinet, ni kommer inte att ångra er...

  • Madelen73 10 september 2008

    Chill out är jättebra=)

  • anluk 10 september 2008

    Skrivet av Lilloo den 9 sep 2008

    Jag har hittat ett nytt rött favorit vin. Ecologica... den med rött i ettiketten... finns tre olika... Den är kravmärkt också, det är ju toppen. Prova vinet, ni kommer inte att ångra er...


    Har sett det men inte vågat mig på det. Måste prova nu när du säger att det är bra

  • spunktrolla 10 september 2008

    Min son jobbar på systemet i Orsa, han ringde och talade om ett bag in box som tar slut på en gång, det heter umala eller nåt liknade. Det bästa är priset 128 kronor och det var hur gott som helst.

  • Wildthing 10 september 2008

    Varför inte lägga lite mer pengar och få ett riktigt gott vin? Framförallt, köper man flaskor kan man hitta vin som passar bra till maten. Köper man en box blir det lätt att man kör samma rödvin till alla typer av rätter som man vill ha rött vin till. Fråga på systemet om ni inte kan kombinera själva, de är (oftast) jätteduktiga!

    Rätt vin till rätt mat gör att 1+1 blir 3 medan fel vin kan göra 1+1 inte ens blir 2... Hur tänker ni när ni planerar mat, inte serverar ni väl bearnaise till alla rätter utan anpassar valet av sås både till maträtten och övriga tillbehör? Likadant borde man tänka med vad man dricker till maten.

    De flesta har inga problem att lägga 2-300 kr på en flaska vin på krogen men hemma är det bra om en box kostar 128:-, det är väl inte mest alkohol för pengarna vi är ute efter? (I så fall vore kanske t-sprit ett bättre alternativ)

    Nä, tillåt er att spendera i alla fall 100-150 kr på en flaska och se till att ni får något som passar ihop med maten. Det kommer ge er mycket mer njutning i livet!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.